۴۰ درصد درآمد نفتی وارد صندوق توسعه ملی می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال نخستین سالی است که در چند سال گذشته ۴۰ درصد درآمد نفتی وارد صندوق توسعه ملی می‌شود، در حالی که طی سال‌های پیش اجازه گرفته می‌شد و ۲۰ درصد به صندوق توسعه واریز می‌شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مسعود میرکاظمی روز دوشنبه (۱۶ آبان‌ماه) پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن، گفت: در نشست امروز منابع و مصارف کشور در هفت ماه اخیر بررسی شد، همچنین مقدار دریافت حقوق مالکانه معادن و اشکالاتی که در جدول ابلاغی بوده، بررسی شد.

وی افزود: در نشست امروز دو راهکار برای حل این مشکل که در ماه‌های آینده درآمدها بیشتر می‌شود، تدبیر شد تا پرداخت‌های مربوط به این موضوع به استان‌ها انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری بیان کرد: مجلس اصلاحاتی در لایحه دولت در این زمینه انجام داد که دولت نیز با آن موافق بود، مابه‌التفاوت این افزایش حقوق از مهرماه محاسبه و در آبان‌ماه پرداخت می‌شود.

میرکاظمی درباره کسری بودجه امسال گفت: می‌توان گفت امسال نخستین سالی است که طی چند سال گذشته ۴۰ درصد درآمد نفتی وارد صندوق توسعه ملی می‌شود، این در حالی است که در سنوات پیش اجازه گرفته و ۲۰ درصد به صندوق توسعه واریز می‌شد.

وی گفت: الحمدالله امروز در هزینه‌های جاری و اجتناب‌ناپذیر کسری نداشتیم، حتی از ابتدای سال و در ۶ ماه ۴۰ هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی پرداخت شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: قاعدتاً درآمدهای دولت در نیمه دوم سال بهتر می‌شود و ان‌شاءالله در نیمه دوم حتی پرداخت‌های عمرانی نیز بیشتر خواهد شد و وضع پروژه‌ها بهتر می‌شود.

کد خبر 464028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =