داخلی‌سازی نبض توسعه صنعت پتروشیمی کشور است/ تسهیل در تأمین منابع مالی طرح‌ها

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: استفاده از توان داخلی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان باید از سوی طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۷ آبان‌ماه) در رأس هیئتی به عسلویه سفر کرد تا با برگزاری نشست‌های تخصصی با نمایندگان هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی، وضع طرح‌های در حال ساخت در مناطق کنگان، دیر و سیراف بررسی شود.

وی در جریان این نشست‌های تخصصی، با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت و توانمندی شرکت‌های ایرانی برای ساخت طرح‌های پتروشیمی اظهار کرد: امروز صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر توان و دانش شرکت‌های توانمند ایرانی از جمله سازندگان کالاها و تجهیزات و شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر توسعه قرار گرفته است و برنامه‌های کلان صنعت پتروشیمی به تحول در سطح منطقه منجر خواهد شد.

معاون وزیر نفت وجود نیروهای انسانی کارآمد و متخصص در صنعت پتروشیمی را یکی از عوامل اصلی توسعه برشمرد و افزود: فعالیت‌ها و دستاوردهای کسب‌شده در صنعت پتروشیمی ایران، به همت و تلاش نیروهای متخصص کشور تحقق یافته است و همین موضوع سبب شده است که شاهد تقاضا برای همکاری‌های تخصصی پتروشیمیایی از سوی برخی کشورها و تقاضای خرید کالاها، تجهیزات و کاتالیست از شرکت‌های ایرانی باشیم.

شاهمیرزایی ادامه داد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و دیگر شرکت‌های تولیدکننده کاتالیست می‌توانند نیازهای طرح‌های منطقه کنگان، دیر و سیراف را تأمین کنند و در این راستا هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تسهیل‌گری مشکلات طرح‌ها از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت پیگیری خواهد شد، گفت: رفع برخی چالش‌ها و مشکلات طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی با سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و حمایت از توسعه صنعت پتروشیمی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش با هدف توسعه اقتصاد و صنعت کشور تداوم خواهد یافت.

تسهیل در صدور مجوز و موافقت‌های اصولی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: سرعت ساخت واحدهای میان‌دستی و پایین‌دستی در مناطق عسلویه، کنگان، دیر و سیراف باید با هدف کاهش خام‌فروشی و تولید محصولات نهایی شتاب گیرد.

شاهمیرزایی تصریح کرد: صدور مجوز و موافقت‌های اصولی در صورت دریافت مجوز از سوی سازمان محیط زیست و دیگر مجوزهای لازم مورد نیاز، با در نظر گرفتن قوانین و دستورعمل‌های موجود تسهیل خواهد شد و خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با بخش‌های مختلف دولت در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: باید در بخش‌های مختلف صنعت نفت به‌ویژه در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی با استفاده از همه توان موجود در کشور به‌سوی خودکفایی و بومی‌سازی حرکت و از سرمایه‌های موجود در کشور صیانت کنیم.

تامین مالی طرح‌های پتروشیمی تسهیل می‌شود

معاون وزیر نفت، با بیان اینکه با همکاری صندوق توسعه ملی و دیگر نهادهای بانکی و مالی روند تأمین سرمایه طرح‌های پتروشیمی تسهیل خواهد شد، تصریح کرد: مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این زمینه برنامه‌های مطلوبی دارد و مذاکرات بسیار خوبی انجام شده است که به‌زودی اجرایی خواهد شد.

شاهمیرزایی گفت: ساخت طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای افزایش ظرفیت تولید و تکمیل زنجیره ارزش با توجه به مذاکرات انجام‌شده با نظام بانکی تحقق خواهد یافت که پیامد آن توسعه اقتصادی و صنعتی کشور خواهد بود.

کد خبر 464060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =