همکاری با روسیه بهترین فرصت برای رفع ناترازی گاز و افزایش فروش نفت است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی با روسیه بهترین فرصت برای کمک به رفع ناترازی گاز و بهبود ارقام صادرات نفت است.

به گزارش شانا به نقل از نشریه مشعل، موسی احمدی اقدام‌های وزارت نفت دولت سیزدهم در جهت رایزنی و گسترش دیپلماسی انرژی را مثبت و در جهت افزایش فرصت‌های اقتصادی و دوری از بحران دانست و اظهار کرد: در شرایطی که اروپا و کشورهای غربی با بحران انرژی رو به رو هستند، تعامل اقتصادی با روسیه بهترین فرصت برای همکاری مشترک در ناترازی گاز و صادرات نفت است.

وی افزود: افزایش ارتباط اقتصادی بین ایران و روسیه نگاهی منطقی و منفعت‌جویانه است که متأسفانه در دولت قبل مورد غفلت قرار گرفت و این موجب شد فرصت‌های خوبی را از دست بدهیم. در دولت سیزدهم، تهدید تحریم تبدیل به فرصت شده و تاکنون نتایج خوبی حاصل شده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: همکاری و سفرهای دیپلماتیک تجاری به روسیه و دیگر کشورهای منطقه در گسترش روابط اقتصادی و نفوذ در منطقه اثرگذار است. برای برون‌رفت از چالش‌ها و محدودیت‌های موجود باید به سمت گسترش روابط همه‌جانبه با کشورهای تأثیرگذار در منطقه برویم.

احمدی ادامه داد: در میان همه موضوع‌های اقتصادی مطرح در روابط اقتصادی، گاز اولویت دارد و باید سوآپ گاز و نفت را در اولویت قرار دهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر با تأکید بر اینکه ایران در چند دهه گذشته تجربه‌های خوب و باارزشی در مقابله با تحریم‌ها کسب کرده است، گفت: شرایط کنونی و همکاریا روسیه فرصت خوبی برای انتقال این تجربه‌هاست و روسیه هم از این انتقال تجربه استقبال کرده است، از این رو باید با تدبیری که در سطوح مختلف دولت از وزیر تا رئیس‌جمهوری وجود دارد، این فرصت مورد توجه قرار گیرد.  

وی عنوان کرد: پنجره باز دیپلماسی اقتصادی با برخی کشورهای منطقه فرصتی است که می‌تواند از شدت برخی بحران‌ها بکاهد، هم‌اکنون کشورهای دیگری در منطقه و بیرون از آن وجود دارند که برای همکاری با ایران و روسیه اعلام آمادگی کرده‌اند، اما از تحریم‌های آمریکا می‌ترسند و جرأت اعلام همکاری ندارند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در نتیجه همکاری مشترک ایران و روسیه، تابوی ترس از تحریم‌های آمریکا در حال شکستن است و کشورهایی همچون چین، قطر و برخی کشورهای منطقه همچون عراق و سوریه برای همکاری مشترک اظهار تمایل کرده‌اند.

کد خبر 464072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =