گره زدن مذاکرات برجام به زمستان سرد اروپا گمانه‌زنی رسانه‌ای است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اینکه ایران روند مذاکرات را به زمستان سرد اروپا گره زده و منتظر تحولی در این زمینه بوده به اعتقاد من گمانه‌زنی رسانه‌ای است و چنین موضوعی را تأیید نمی‌کنم.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، ۳۰ آبان‌ماه) در نشست خبری در پاسخ به پرسشی در مورد نامه شورای حکام درباره ایران و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت و استفاده از مکانیسم ماشه اظهار کرد: مایل به پیش‌بینی و اقدام‌های این دسته از کشورها نیستم، اما آنچه مهم است اینکه ایران همان‌طور که پیش‌تر هم اعلام کرده در مقابل تعامل سازنده، تعامل سازنده و در برابر رفتارهای غیرسازنده واکنش متقابل و مؤثر خواهد داشت.

وی در مورد سفر وزیر خارجه عمان به تهران و بحث‌ آزاد شدن پول‌های مسدود شده ایران، افزود:‌ رابطه ما با عمان بسیار دوستانه و سازنده است. موضوع‌های مختلفی برای گفت‌وگو، تبادل‌نظر و همکاری در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد که گفت‌وگوهای اخیر در تهران بر همین موارد متمرکز بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره زمستان اروپا تصریح کرد: اینکه ایران روند مذاکرات را به زمستان سرد اروپا گره زده و منتظر تحولی در این زمینه بوده به اعتقاد من گمانه‌زنی رسانه‌ای است و چنین موضوعی را تأیید نمی‌کنم و هیچ‌کدام از مقام‌های رسمی ایران در هیچ دوره‌ای و هیچ مقطعی چنین اظهارنظری نداشته‌اند. من درباره اظهارنظرهای رسانه‌ای هیچ فردی اظهارنظر نمی‌کنم. ایران در عمل نشان داده که پایبند به میز مذاکره برای دستیابی به توافق خوب، قوی و پایدار در سریع‌ترین زمان ممکن بوده است.

کنعانی در پاسخ به پرسشی در خصوص حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در ارتباط با آنچه که درباره حمله به کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی انجام شده اطلاعاتی ندارم که اظهار نظر کنم. رژیم صهیونیستی به‌دلیل سال‌های طولانی و دهه‌های متمادی جنایت علیه ملت‌ها و دولت‌های منطقه دشمنان بسیار زیادی برای خود در منطقه ایجاد کرده است؛ دشمنانی که آمادگی دارند در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در هر کجا که بتوانند به این جنایات واکنش نشان بدهند و انتقام بخشی از آنها را بگیرند.

کد خبر 464806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =