کویت مذاکره درباره افزایش تولید نفت اوپک‌پلاس را رد کرد

وزیر نفت کویت وجود هر گونه مذاکره درباره افزایش تولید نفت اعضای اوپک‌پلاس و بررسی آن در نشست دسامبر این ائتلاف را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی کونا، بدر المولا روز سه‌شنبه (یکم آذرماه) گزارش‌ها مبنی بر گفت‌وگو برای افزایش تولید نفت در نشست بعدی ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) را تکذیب کرد.

وی افزود: کویت خواهان حفظ ثبات و تعادل در بازارهای نفت است.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مبنی بر گفت‌وگو درباره طرح افزایش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای اعضای اوپک‌پلاس در نشست ماه دسامبر این ائتلاف را تکذیب کرده‌اند.

۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در سی‌وسومین نشست خود با کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید از ماه نوامبر (آبان‌ماه - آذرماه) تا دسامبر سال ۲۰۲۳ به اجماع رسیدند.

اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-۱۹، تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرد.

نشست ۱۸۵ عادی اوپک وزیران نفت و انرژی اوپک روز سوم دسامبر (۱۲ آذرماه) و سی‌وچهارمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس چهارم دسامبر (۱۳ آذرماه) در وین برگزار می‌شود.

کد خبر 464953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =