نمایش افتخارآفرینی‌های صنعت نفت گام بلندی برای امیدآفرینی است

رئیس سازمان صداوسیما گفت: اگر ما از داستان‌های جذابی که در صنعت پرافتخار نفت و گاز کشور در جریان است باخبر شویم و بتوانیم این افتخارآفرینی‌ها را به مردم و حتی خارج از مرزها نشان دهیم، قطعاً گام بسیار بلندی برای امیدآفرینی برداشته‌ایم‌.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، پیمان جبلی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره تلویزیونی مستند که عصر جمعه، ۱۸ آذرماه و پس از بازدید از دکل حفاری مستقر در موقعیت فاز ۱۱ پارس جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: امروز از نزدیک شاهد تلاش کارکنان شرکت ملی نفت ایران در خلیج فارس بودم که به واقع نیروهای ایثارگر و گمنام اقتصاد کشور هستند.

وی تصریح کرد: اینکه یک سکوی نفتی با وزن بیش از ۴ هزار تن هم‌زمان به‌دست ۶۰ غواص و جوشکار قطع شود و روی شناور عظیم قرار گیرد و کیلومترها در مرز ایران و قطر انتقال یابد تا نصب شود. اگر این صحنه‌ها، داستان‌ها و شخصیت‌ها را درست تشخیص دهیم یک اقیانوس بیکران از موضوع‌های جذاب برای تقویت امید در جامعه خواهیم داشت.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: دستاوردهای صنعت پرافتخار نفت و گاز در دوران تحریم‌های ظالمانه به دست جوانان برومند این مرز و بوم شکل گرفته و سبب افتخار شده است.

جبلی با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت بسیار بزرگی به‌عهده صداوسیما به‌عنوان میزبان مستندسازان قرار دارد، گفت: ما در یک پیچ بزرگ تاریخی و یک نقطه عطف بسیار مهم به سر می‌بریم که کشور و ملت ما با وجود همه سختی‌ها، مشکلات و چالش‌هایی که برایش ایجاد شده، توانسته است به نقطه‌ای از عزت و شرف برسد که به‌عنوان نمونه‌ای موفق از پیشرفت در عین حال التزام به مبانی مردم‌سالاری و آرمان‌ها بتواند حرکت کند.

وی افزود: وظیفه ما به‌عنوان کسانی که می‌خواهیم به ملت و کشور خدمت کنیم، این است که امید به حال و آینده را تقویت کنیم و راوی پیشرفت و اقتدار کشور باشیم. ملت عزیز ما حق دارند مطلع باشند که فرزندان آنها چه افتخاراتی در عرصه‌های مختلف آفریده‌اند. در دو سه ماه اخیر شاهد برخی مصادیق این افتخارآفرینی‌ها بودیم. مثال آن را می‌توان در حوزه ژن‌درمانی برای درمان سرطان و ماهواره‌بر یا در صنعت نفت و گاز مشاهده کرد.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: نباید از این پیشرفت‌ها و افتخارها عبور کنیم. امانتی بر گردن ما و شما است که باید دستاوردها را به سمع و نظر مردم برسانیم و حق مردم ما است که به آینده امیدوار باشند. حق آنها است که از ثروت‌های خود مطلع و از دستاوردهای جوانان آگاه باشند.

جبلی تأکید کرد: اگر نخبگان ما از دستاوردها مطلع باشند، به آینده کشور امیدوار می‌شوند و برای آینده کشور خود تلاش بیشتری می‌کنند. در جهاد امیدآفرینی و جهاد تبیین وظیفه بسیار سنگینی به‌عهده ما به‌ویژه هنرمندان حوزه مستند است.

بر اساس این گزارش در جریان این رویداد، رئیس سازمان صداوسیما و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی و دکل حفاری مستقر در فاز ۱۱ بازدید کردند.

کد خبر 465751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =