اقدام‌های اجرایی برای همکاری ایران و چین در حوزه نفت و گاز انجام می‌شود

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: اقدام‌های اجرایی در حوزه نفت و گاز و سرمایه‌گذاری در دستور کار نشست برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین قرار گرفته است تا نتایج توافق‌های آن در دیدار بعدی رؤسای جمهوری دو کشور تصویب شود.

به گزارش شانا به نقل ایرنا، سیداحسان خاندوزی امروز (سه‌شنبه، ۲۲ آذرماه) در حاشیه نشست برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین که در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: این نشست با حضور هو چون هوآ، معاون نخست وزیر چین و محمدمخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری به‌عنوان بالاترین مقام مذاکره کننده دو کشور در حوزه تهران و پکن برگزار شد.

وی افزود: این نشست متکی بر چهار کارگروه بود که روز دوشنبه (۲۱ آذرماه) در حوزه‌های چهارگانه میان دستگاه‌های اقتصادی و تخصصی دو کشور امضا و به ۱۶ نقطه تفاهم بین پکن و تهران برای پیاده‌سازی همکاری ۲۵ ساله دو کشور منجر شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی محور اصلی این گفت‌وگوها را اجرایی شدن برنامه جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین دانست و گفت: اقدام‌های اجرایی در حوزه نفت و گاز و سرمایه‌گذاری، همچنین همکاری در زمینه حوزه‌های راهبردی در دستور کار اجرایی این نشست قرار گرفته تا نتایج توافق‌های آن در دیدار بعدی رؤسای جمهوری دو کشور تصویب شود.

شایان یادآوری است که نشست همکاری‌های جامع ایران و چین از صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۲ آذرماه) با حضور محمدمخبر معاون اول رئیس‌جمهوری و هو چون هوآ، معاون نخست‌وزیر چین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آغاز شده که محور اصلی آن راهکار افزایش روند اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین است.

کد خبر 465939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =