سند تلفیقی برنامه راهبردی توسعه فناوری وزارت نفت رونمایی شد

سند تلفیقی برنامه راهبردی توسعه فناوری وزارت نفت در حاشیه نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران امروز (سه‌شنبه، ۲۲ آذرماه)  با حضور جمعی از مقام‌های ارشد کشوری و مدیران وزارت نفت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، این سند همسو با اجرای مفاد نظام پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت تدوین وبر اساس روش اجرایی مندرج در آیین‌نامه تدوین سند تلفیقی برنامه راهبردی توسعه فناوری وزارت نفت و شیوه‌نامه منضم به آن تهیه شده است، همچنین مفاد سند جهت‌گیری‌های کلان چشم‌انداز و سیاست‌های پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت به‌عنوان یکی از اسناد بالادستی برای جهت‌دهی به تبیین راهبردهای حوزه پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی شرکت‌های اصلی در تدوین آن مورد استفاده قرار گرفته است.

در مرحله نخست سند با مشارکت شرکت‌های چهارگانه ملی نفت، ملی گاز، ملی صنایع پتروشیمی و ملی پالایش و پخش تدوین و در آن فناوری‌های اولویت‌دار وزارت نفت تجمیع شده است. این سند با عنوان «سند تلفیقی برنامه راهبردی توسعه فناوری وزارت نفت» نامیده می‌شود؛ در مرحله دوم توسعه سند، شرکت‌های چهارگانه یادشده ظرف مدت ۶ ماه زیر فناوری‌های اولویت‌دار را به همراه نحوه سبک و مسیر اکتساب هر یک مشخص می‌کند در نهایت با تلفیق این اسناد، نسخه نهایی سند تلفیقی برنامه راهبردی توسعه فناوری وزارت نفت تدوین و به ذی‌نفعان ابلاغ می‌شود.

با توجه به تغییرات سریع در حوزه فناوری در دنیا پس از ابلاغ سند، شرکت‌های اصلی مجاز به اصلاح و بازنگری فناوری‌های اولویت‌دار مندرج در این سند با دریافت مراتب تأیید از معاونت مهندسی پژوهش و فناوری وزارت نفت است.

کد خبر 465941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =