صنعت نفت از موتورهای اصلی مولد اقتصاد کشور است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری صنعت نفت را از موتورهای اصلی مولد اقتصاد کشور دانست و بر ایجاد اقتصادهای بزرگ خصوصی با همکاری وزارت نفت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، امروز (سه‌شنبه، ۲۲ آذرماه) در نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران گفت: یکی از موتورهای اصلی مولد اقتصاد کشور از پایین‌دست تا بالادست، صنعت نفت است و اگر اثربخشی آن را در همه عرصه‌ها نبینیم، بی‌شک جفا کردیم.

وی ادامه داد: فناوری با صنعت نفت و صنایع وابسته به آن وارد کشور شد، بنابراین همان‌طور که این صنعت در اقتصاد پیشرو بوده است، انتظار می‌رود در همه حوزه‌ها پیشرو بماند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تصریح کرد: واقعیت این است که آنچه ارزش افزوده ایجاد می‌کند حوزه علم و فناوری است و صنعت نفت که بزرگ‌ترین ارزش آفرین کشور است باید در این حوزه پیشرو باشد.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه باید به سوی از مسیر فناوری به تولید ارزش برویم، اظهار کرد: به‌زودی توافق‌های کلانی که بین معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و وزارت نفت در بحث احیای چاه‌های نفت و تجهیزات این صنعت انجام شده، اعلام می‌شود که بازارهای خوبی برای شرکت‌های داخلی فراهم می‌کند.

وی افزود: یکی از موضوعات اصلی که باید در صنعت نفت راه بیفتد و و مفهوم آن اصلاح شود مراکز نوآوری است، اما این مراکز باید در دل صنعت شکل بگیرند و آنجا نوآوری طراحی شود و اینجاست که نقش شرکت‌های دانش‌بنیان قابل توجه است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: شرکت دانش‌بنیان نیازمند توسعه فناوری است و به تحقیقات فناوری نیاز دارد، در عین حال شرکت دانش‌بنیانی که با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها ارتباط نداشته باشد، دانش‌بنیان نیست و برقراری این ارتباط بسیار اهمیت دارد.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: صنعت نفت، صنعتی ریشه‌دار است و باید به معنای واقعی در آن مراکز نوآوری ایجاد شود.

وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و شبکه آن باید مسائل فناورانه را حل و برای دانشگاه‌ها مسائل تحقیقاتی تعریف کنند تا اتفاقی بزرگ در حوزه علم و فناوری رقم بخورد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با تأکید بر ریل‌گذاری مناسب فناوری در حوزه انرژی و نفت گفت: خصوصی‌سازی این شرکت‌های فناوری بدون حمایت دولت محقق نمی‌شود و قدرت گرفتن آنها بسیار اهمیت دارد و صنعت نفت باید برای این موضوع پای کار بیاید.

دهقانی فیروزآبادی در پایان بر ایجاد کردن اقتصادهای بزرگ خصوصی تأکید کرد.

کد خبر 465938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =