بومی‌سازی کالاها و ساخت بار اول باید در صنعت نفت نهادینه شود

مدیرکل نظام تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت از لزوم فرهنگ‌سازی برای به‌کارگیری قوانین و مصوبه‌های مرتبط با ساخت بار اول در صنعت نفت سخن گفت.

به گزارش خبرنگار شانا، غلام رضا خوانساری روز سه‌شنبه (۲۳ آذرماه) در نشست تخصصی با عنوان «رویکردهای حمایتی از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی» که در نخستین روز از کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت با رویکرد بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها برگزار شد، با تأکید بر اینکه در مسیر ساخت داخل بحث فرهنگ‌سازی اهمیت زیادی دارد، گفت: قوانین بسیار زیاد است و بالغ بر هزار صفحه مقررات و دستورعمل و رویه مرتبط با ساخت داخل وجود دارد که اگر ۱۰ تا ۲۰ درصد این قوانین اجرا می‌شد، امروز شرایط بهتری داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه مشکل از قوانین نیست و مصوبه‌های صادر شده برای بومی‌سازی و ساخت بار اول زیاد است، تصریح کرد: باید فرهنگ استفاده از این قوانین و مصوبه‌های صادر شده، در صنعت نفت جاری شود.

مدیرکل نظام تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت همچنین از آغاز بازدید و برگزاری نشست‌های مشترک از اواخر بهمن‌ماه امسال خبر داد و افزود: در این نشست‌ها با حضور در شرکت‌های تابعه نفت‌، مسائل مرتبط با بومی‌سازی و ساخت بار اول تبیین و مدیران به‌سمت ساخت داخل ترغیب می‌شوند.

نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران دیروز (سه‌شنبه، ۲۳ آذرماه) با قرائت پیام وزیر نفت آغاز به‌کار کرد و فردا (پنجشنبه، ۲۴ آذرماه) به‌کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 466035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =