نقشه‌راه بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت تدوین شد

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت از تدوین نقشه‌راه برای بومی‌سازی تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت و ساخت بار اول خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تفکر مبتنی بر حرکت به سمت سازندگان داخلی است.

به گزارش خبرنگار شانا، برزو قنبری روز سه‌شنبه (۲۳ آذرماه) در نشستی تخصصی با عنوان «رویکردهای حمایتی از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی» که در نخستین روز از کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت با رویکرد بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها برگزار شد، با بیان اینکه روند ساخت داخل و حمایت از سازندگان داخلی از دهه ۸۰ شروع شده است، گفت: در این سال‌ها از روند مهندسی معکوس و ارتقای دانش فنی شروع کردیم و به‌عنوان یک کارفرما معتقدیم امروز در حال نزدیک شدن به بلوغ فناوری هستیم و البته تا رسیدن به جایگاه مورد نظر مسیری را در پیش داریم.

وی با بیان اینکه وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه تمرکزی ویژه روی موضوع بومی‌سازی تجهیزات و ساخت بار اول دارند، افزود: با حمایت دیگر سازمان‌ها و معاونت ریاست‌جمهوری و انجمن‌های مرتبط، نقشه‌راه مشخصی به‌وجود آمده است و به‌ویژه در دولت سیزدهم تفکر این است که بی‌شک باید به‌سمت سازندگان داخلی برویم.

مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران، با اذعان به مشکلات در این مسیر، گفت: در این سال‌ها بسیاری از مشکلات قانونی حل شده و دستورعمل ساخت بار اول راه را برای همه سازندگان باز کرد و دیگر محدویدیتی نیست، از منظر تقاضامندی تضمین خرید و خدماتی که ایجاد شده، مهلت خوبی را به شرکت‌ها می‌دهد که با فراغ بال کارشان را ادامه دهند.

قنبری یکی از تکالیف مهم را حمایت از ساخت داخل اعلام کرد و گفت: در پروژه ده‌گانه ساخت تجهیزات نتایج قابل قبول نگرفتیم، اما درس آموخته‌هایی برای ما داشت تا با شرایط مطلوب‌تری کار را ادامه دهیم. در حال حاضر ۱۴ مگاپروژه ساخت داخل دیگر تعریف شده که به‌زودی وزیر نفت آنها را با جزئیات معرفی می‌کنند و بی‌شک حرکتی رو به جلو خواهد بود.

نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران دیروز (سه‌شنبه، ۲۳ آذرماه) با قرائت پیام وزیر نفت آغاز به‌کار کرد و فردا (پنجشنبه، ۲۴ آذرماه) به‌کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 466040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =