نحوه واکنش مسکو به طرح سقف قیمتی به‌زودی نهایی می‌شود

کاخ کرملین از در حال نهایی‌ بودن نحوه واکنش مسکو به طرح سقف قیمتی برای محموله‌های صادراتی نفت خام روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، کاخ کرملین روز جمعه (۲۵ آذرماه) اعلام کرد که در حال نهایی کردن آخرین جزئیات درباره نحوه واکنش به اعمال محدودیت قیمتی از سوی غرب بر صادرات نفت روسیه است.

مسکو بارها گفته است به کشورهایی که حامی طرح سقف  قیمتی برای نفت روسیه باشند و آنها را عملیاتی کنند از نفت این کشور محروم خواهند شد.

 روسیه اعلام کرد که فرمان ریاست جمهوری مبنی بر واکنش مسکو به اعمال طرح سقف قیمتی برای نفت روسیه طی این هفته منتشر خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به‌تازگی در واکنش به طرح سقف قیمتی برای نفت این کشور ضمن تهدید احتمالی به کاهش تولید و غیرعقلانی توصیف کردن این طرح گفت: این طرح به فروپاشی جهانی صنعت نفت و سپس افزایش فاجعه‌بار قیمت‌ها منجر می‌شود.

کشورهای عضو گروه هفت و استرالیا روز جمعه ۱۱ آذرماه پس از غلبه بر مقاومت برخی اعضای اتحادیه اروپا به‌ویژه لهستان، بر سر تعیین سقف قیمت ۶۰ دلاری برای محموله‌های دریایی صادرات نفت خام روسیه به توافق رسیدند.

طرح سقف قیمتی به اعضای اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد محموله‌های دریایی نفت خام روسیه را با رعایت سقف قیمت ۶۰ دلاری وارد کنند، اما در صورت رعایت نشدن این سقف، خریداران نفت روسیه از خدمات شرکت‌های کشتیرانی، بیمه و بیمه‌ اتکایی برای حمل محموله‌های نفت این کشور منع می‌شوند.

کد خبر 466091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =