بی‌نیازی صنایع راهبردی و دارویی با نوآوری در پتروشیمی بندر امام

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام از برنامه‌ریزی برای تولید سه محصول تازه که می‌تواند صنایع راهبردی، غذایی و دارویی کشور را از واردات بی‌نیاز کند، خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بندر امام، سپهدار انصاری‌نیک در نخستین همایش و نمایشگاه «پتروفن» با ارائه گزارشی از همایش «توسعه روابط با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور» اظهار کرد: در شرکت پتروشیمی بندرامام با تلاش مستمر همکاران طی سه ماه، ۸۰۰‌ مسئله طرح و غربال شد و طی فراخوان‌هایی بیش از ۳۰۰ شرکت در حل مسائل طرح‌های خود را ارائه کردند که به امضای تفاهم‌نامه با ۷۰ شرکت در مرحله نخست همایش منجر شد.

وی هدف از امضای تفاهم‌نامه‌ با شرکت‌های دانش‌بنیان را حل مسائل طرح‌شده و تولید محصولات نوآورانه برشمرد و افزود: در پتروشیمی بندر امام روی سه محصول تازه نیز کار شده است که خوراک مورد نیاز آن در مجتمع وجود دارد.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام تصریح کرد: صددرصد محصولات نوآورانه موردنظر اکنون از خارج وارد می‌شود و به‌طور مشخص تولید محصولاتی را در برنامه داریم که می‌تواند به بی‌نیازی کشور از واردات و خروج ارز از کشور منجر شود و در بررسی محصولات تازه تمرکز روی تأمین مواد اولیه صنایع دارویی کشور از مشتقات محصولات آروماتیک این شرکت است.

انصاری‌نیک همچنین به راه‌اندازی واحد کلرآلکالی مجتمع با بهره‌گیری از فناوری‌های سازگار با محیط زیست اشاره کرد و اظهار کرد: فعالیت واحد کلرآلکالی مجتمع که به‌صورت داوطلبانه و با هدف حفاظت محیط زیست متوقف شده بود، با بهره‌گیری از نوآوری‌های نو و ظرفیت تولید ۲۶۶ هزار تن کاستیک سودا و ۲۳۶ هزارتن کلر تا پایان سال ۱۴۰۴ عملیاتی خواهد شد که می‌تواند نقشی بسزا در توسعه صنایع پایین‌دست داشته باشد.

کد خبر 466123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =