پتروشیمی‌ بندر امام آماده سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام از آمادگی این شرکت برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بهینه‌سازی و نگهداشت تأسیسات گاز مایع شرکت مناطق نفت‌خیز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سپهدار انصاری‌نیک با حضور در شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، از تأسیسات تولیدی این شرکت بازدید کرد و در جریان روند تولید و تنگناهای پیش‌ روی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب قرار گرفت.

وی پس از بازدید از واحدهای ان‌جی‌ال ۷۰۰ و ان‌جی‌ال ۸۰۰ مناطق نفت‌خیز جنوب، با تأکید بر لزوم هر چه بیشتر و مؤثرتر همکاری بین دو شرکت اظهار کرد: در دو دهه گذشته مقدار خوراک دریافتی پتروشیمی بندر امام از مبدأ مناطق نفت‌خیز جنوب به‌طور مرتب رو به کاهش بوده و با وجود داشتن ظرفیت ۲۲۰ هزار بشکه‌ای در روز، تنها ۴۵ هزار بشکه دریافت شده که این موجب عدم‌النفع بسیار هم برای پتروشیمی بندرامام و هم شرکت مناطق نفت‌خیز است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام در ادامه با استقبال از پیشنهادهای فنی مؤثر، خواستار افزایش سطح همکاری‌های دو طرف شد و افزود: باید سیاست‌های شرکت مناطق نفت‌خیز به سمتی میل کند که با ارائه پیشنهادهای خوب و قابل اجرا بتوانیم شاهد افزایش خوراک پتروشیمی بندرامام باشیم و به این منظور آماده همکاری با مناطق نفت‌خیز برای اجرای پروژه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت هستیم.

در ادامه این‌ دیدار، توافق شد تفاهم‌نامه‌های پیشنهادی طی یک‌ هفته بررسی و پروژه‌های مشترک آغاز شود.

کد خبر 466667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =