شرکت‌های ژاپنی‌ بیمه کشتی‌ها در آب‌های روسیه را متوقف می‌کنند

شرکت‌های ژاپنی ارائه خدمات بیمه‌ای به کشتی‌ها در کل آب‌های روسیه را متوقف خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه نیکی، سه شرکت بیمه ژاپنی ارائه خدمات بیمه‌ای از جمله بیمه خسارت کشتی‌ها را در همه آب‌های روسیه متوقف خواهند کرد، این شرایط احتمالاً بر واردات انرژی ژاپن از جمله گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) اثر می‌گذارد.

روزنامه نیکی ژاپن گزارش داد که شرکت بیمه آتش‌سوزی توکیو و نیچیدو، شرکت بیمه سومپو ژاپن و شرکت بیمه میتسویی سومیتومو از روز جمعه (دوم دی‌ماه) درباره تصمیم خود اطلاع‌رسانی به مالکان کشتی‌ها را آغاز کردند.

بنا بر گزارش این روزنامه ژاپنی، تصمیم بیمه‌گران به‌دلیل امتناع شرکت‌های بیمه اتکایی از پذیرش خطرهای مربوط به تنش‌های مسکو - کی‌یف گرفته شد.

توقف ارائه خدمات بیمه‌ای در آب‌های روسیه می‌تواند حمل‌ونقل را برای بعضی شرکت‌ها بسیار خطرناک کند.

در گزارش روزنامه نیکی آمده است که واردات ال‌ان‌جی ژاپن از پروژه گاز و نفت ساخالین-۲ روسیه ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. 

مجموعه جزیره ساخالین که بخشی از آن متعلق به گازپروم و شرکت‌های ژاپنی است، برای امنیت انرژی ژاپن حیاتی است، زیرا ۹ درصد واردات ال‌ان‌جی این کشور را شامل می‌شود.

براساس گزارش روزنامه نیکی، سه شرکت بیمه ژاپنی احتمالاً پس از تعطیلات کریسمس مذاکره با شرکت‌های بیمه اتکایی را برای پوشش دوباره آغاز خواهند کرد.

این گزارش می‌افزاید که تقریباً همه کشتی‌ها بیمه را دریافت می‌کنند و بدون پوشش اضافی برای آب‌های روسیه، منطقه برای تردد بسیار خطرناک خواهد بود.

بازار بیمه دریایی لندن در ماه فوریه آب‌های اوکراین و روسیه در اطراف دریای سیاه و دریای آزوف را به فهرست مناطق پرخطر اضافه کرد.

کد خبر 466500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =