بازآرایی ایستگاه تقویت فشار گاز نار کلید خورد

پروژه بازآرایی ایستگاه تقویت فشار گاز نار با ۲۲ میلیون یورو ارزش سرمایه‌گذاری و امضای قراردادی بین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت توربوکمپرسور نفت (OTC) در شیراز آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری اعلام کرد: با اجرای پروژه بازآرایی ایستگاه تقویت فشار گاز نار و جایگزینی بخشی از تجهیزات از طریق خدمات مهندسی خرید و تأمین کالا، نصب، ساخت اجرا و راه‌اندازی با هدف نگهداشت تولید پایدار به‌مدت هفت سال و افزایش فشار از ۲۰ به ۸۳ بار، ضریب بازیافت از ۶۸ به ۸۷ درصد می‌رسدد.

وی افزود: با اجرای این پروژه در مدت زمان ۱۸ ماه، ظرفیت برداشت روزانه گاز این میدان ۱۸ میلیون مترمکعب و مایعات گازی ۳ هزار بشکه تثبیت می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با تأکید بر ضرورت فشارافزایی میدان گازی نار تصریح کرد: با ابتکار متخصصان شرکت نفت مناطق مرکزی و جایگزینی بخشی از تجهیزات شامل چهار ردیف توربوکمپرسور، سیستم‌های کنترلی و... ازدیاد برداشت این میدان با فناوری کاملاً ایرانی انجام شده و از خروج حدود ۷۰۰ میلیون یورو ارز از کشور پیشگیری شده است.

حیدری ادامه داد: با اجرای این پروژه افزون بر بومی‌سازی دانش فنی، توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و تقویت ساخت داخل، تأمین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم نیز برای مدت هفت سال تضمین می‌شود.

کد خبر 466637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =