سرعت‌بخشی به اجرای طرح کهاب در جایگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نشستی با حضور سازندگان تجهیزات طرح کهاب، انجمن صنفی جایگاهداران و رئیس هیئت مدیره شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع، تسریع در اجرای طرح کهاب در جایگاه‌های عرضه سوخت را در دستور کار قرار داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، فضل‌الله اکبری در این باره گفت: هزینه‌ها برای اجرای طرح در برخی جایگاه‌ها پرداخت شده، اما متأسفانه تجهیزات آن در موعد مقرر نصب نشده است که باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی الزام به اجرای طرح کهاب در جایگاه‌ها پیش از بهره‌برداری از آن را مورد تأکید قرار داد و افزود: در صورت اجرایی نشدن طرح در وقت مقرر، جریمه‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.    

اکبری ساخت تجهیزات طرح کهاب با تأییدیه اداره استاندارد و سازمان محیط زیست ازسوی سازندگان داخلی را در دستور کار قرار داد و اعلام کرد: مساعدت‌های لازم برای اجرای طرح و ارائه تسهیلات از سوی شرکت انجام خواهد شد و انتظار می‌رود شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع و جایگاهداران نیز برای تسریع در اجرا همکاری‌های لازم را داشته باشند.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به عوامل پر شمار در آلایندگی‌های محیط زیستی از جمله مصرف بی‌رویه سوخت اشاره کرد و گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌عنوان یک شرکت خدماتی و تأمین‌کننده سوخت کشور به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع و کاهش آلایندگی‌ها در اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی (حدود ۱۵۰ هزار خودرو در کل کشور) موفق عمل کرده است.

مدیر مهندسی و طرح‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز پیش از این درباره ارائه تسهیلات بانکی به جایگاه‌داران برای اجرای طرح کهاب گفته بود: خوشبختانه حدود ۸۰ درصد تعهدات پیرامون مصوبه هیئت وزیران و ماده ۱۶ هوای پاک در کلان‌شهرها توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اجرایی شده است و مذاکراتی برای ارائه تسهیلات بانکی به جایگاهداران و شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت برای اجرای این طرح در جایگاه‌ها در حال انجام است.

کاووس سامانی اعلام کرده بود: در مصوبه هیئت وزیران، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مؤظف است در انبارهای نفت نیز این طرح را اجرا کند و همسو با آن، جایگاهداران و شرکت زنجیره‌ای توزیع سوخت نیز موظف به اجرای این طرح در جایگاه‌ها هستند.

به گزارش شانا، طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) سه مرحله است که مرحله نخست آن شامل لوله‌کشی از مخازن زیرزمینی تا محل تخلیه جایگاه‌های عرضه سوخت، مرحله دوم شامل بازیافت بخارات بنزین در خود جایگاه‌های عرضه سوخت و مرحله سوم شامل نصب دستگاه‌های استحصال بخارات بنزین در جایگاه‌ها می‌شود.

کد خبر 466827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =