توسعه مناسبات ایران و روسیه در حوزه انرژی مورد علاقه دو طرف است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گفت‌وگوهای ایران و روسیه در توسعه مناسبات در سطوح مختلف برقرار بوده و افزایش همکاری‌ها در حوزه انرژی نیز مورد علاقه دو کشور است.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، ۱۹ دی‌ماه) در نشست خبری هفتگی خود درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه مذاکرات برجام از دستور کار آنها خارج شده است، اظهار کرد: اینکه مقام‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی درباره ایران گفت‌وگو کنند رخداد جدیدی نیست و متأسفانه سیاست خارجی آمریکا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در گروگان صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی قرار دارد.

وی با یادآوری اینکه موضوع هسته‌ای تنها موضوع سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیست، افزود: توافق یک مسیر دوجانبه است. کشوری هم که نقض تعهد کرده است رژیم آمریکاست، کشوری که باید پاسخگو باشد و در مقام متهم و پاسخگویی توضیح بدهد دولت آمریکاست. سیاست جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای روشن بوده و در همان چارچوب عمل می‌کند و آمادگی جمع‌بندی مذاکرات را مبتنی بر بسته‌ای که ارائه شده است، دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد قرارداد راهبردی میان ایران و چین و اجرایی شدن آن تصریح کرد: امضای برنامه جامع همکاری‌های ۲۵ ساله بین ایران و چین محصول وجود اراده سیاسی مقام‌های بلندپایه دو کشور است تا این قرارداد بر مسیر روابط دوجانبه پیش برود، همچنین این برنامه بر اساس توسعه روابط دو کشور بوده و مذاکرات دو جانبه ادامه دارد و مسئول همین موضوع نیز سفری به تهران داشت و توافق‌های خوبی صورت گرفت.

کنعانی در پاسخ به پرسشی در مورد تجارت نفت و گاز با روسیه گفت: در این مورد اطلاعات جزئی نمی‌توانم بدهم، اما تاکید می‌کنم گفت‌وگوهای ایران و روسیه در توسعه مناسبات در سطوح مختلف برقرار است و حوزه انرژی نیز مورد علاقه دو کشور است.

کد خبر 466925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =