دولت برای صرفه‌جویی در مصرف گاز مشوق و تخفیف در نظر گرفته است

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه با یک همکاری ملی در سه هفته آینده برای مدیریت مصرف گاز، می‌توانیم از این دوره به‌خوبی عبور کنیم، گفت: دولت برای صرفه‌جویی در مصرف گاز مشوق و تخفیف در نظر گرفته است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سیداحسان خاندوزی امروز (سه‌شنبه، ۲۰ دی‌ماه) در نشست خبری با اشاره ورود جبهه هوای سرد به کشور در چند روز آینده اظهار کرد: در این وضع انتظار داریم با مدیریت مصرف شاهد قطعی گاز نباشیم.

وی ضمن درخواست از مردم برای مدیریت مصرف انرژی ابراز امیدواری کرد در یک همکاری ملی در سه هفته آینده برای مدیریت مصرف، بتوان از این دوره سرد به‌خوبی عبور کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه دولت برای صرفه‌جویی در مصرف گاز مشوق و تخفیف در نظر گرفته است، اعلام کرد: از ۸۴۵ میلیون مترمکعب مصرف گاز روزانه، بیش از ۶۳۰ میلیون مترمکعب مصرف خانگی، تجاری، صنایع کوچک و غیرعمده است و لازم است در مدیریت مصرف گاز اهتمام ملی داشته باشیم.

خاندوزی تأکید کرد: شبکه گازرسانی کشور ۴۸۵ هزار کیلومتر است که بیش از ۹۵ درصد ساکنان شهرها و بیش از ۸۵ درصد ساکنان روستاها به گاز دسترسی دارند، اینها اعداد و ارقامی ویژه‌ در قیاس با بسیاری از کشورهای دنیاست.

وی با یادآوری اینکه رشد نقدینگی هفت درصد کمتر از آغاز به‌کار دولت سیزدهم است که انضباط پولی دولت را نشان می‌دهد، گفت:‌ سرمایه‌گذاری در کشور در چند سال گذشته فراز و فرود داشته است، اما در دولت گذشته به شکل متوسط با کاهش سرمایه‌گذاری روبرو بودیم و این مشکل ادامه‌ داشت تا اینکه دولت سیزدهم برای بهبود این وضع اقدام‌هایی انجام داد که اوضاع را بهتر کرد.

کد خبر 467202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =