مسائل مربوط به سوخت‌رسانی و گازرسانی سیستان و بلوچستان بررسی شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بررسی مسائل پرشمار در زمینه سوخت‌رسانی و گازرسانی سیستان، در بازدید میدانی تعدادی از اعضای این کمیسیون از سیستان و بلوچستان گفت: مسائل مربوط به سوخت‌رسانی و گازرسانی این استان در نشست آینده کمیسیون انرژی پیگیری می‌شود.

به گزارش شانا، عبدالعلی رحیمی مظفری با اشاره به پایان سفر هیئت اعزامی از کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به استان سیستان و بلوچستان درباره اقدام‌هایی که قرار است برای رفع مشکلات این استان در حوزه سوخت و گازرسانی انجام شود، اظهار کرد: مسائل متعددی در این بازدید میدانی احصا شدند که برای رفع آنها در کمیسیون پیگیری خواهند شد.

وی افزود: مسائلی همچون تسریع در اجرای گازرسانی‌ها، تکمیل شبکه‌های داخلی شهر در بخش گازرسانی، حل مشکلات شهرستان چابهار با منطقه ویژه اقتصادی با حضور نمایندگانی از آنها در کمیسیون، کمک به حل مشکلات اسکله صیادی، حل مشکل سوخت لنج‌های تجاری که به پاکستان می‌روند، اما امکان استفاده از بانکرینگ را ندارند، رفع مشکلات طرح کدینگ در استان، احداث سریع‌تر انشعاب‌های گاز شهر زابل، اجرای سریع‌تر خطوط انتقال گاز سایر شهرهای باقی‌مانده در استان مانند سراوان، انتقال فرآورده با توسعه ناوگان حمل‌ونقل، ایجاد ایستگاه‌های سی‌ان‌جی با حمایت و ارائه تجهیزات رایگان توسط وزارت نفت و... که همگی این موارد در نشست جمع‌بندی کمیسیون انرژی پیگیری خواهند شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در نشست آینده کمیسیون انرژی نشستی را با حضور نمایندگان سیستان و بلوچستان، استاندار، مسئولان حوزه سوخت در سطح ملی و منطقه‌ای، مسئولان منطقه ویژه اقتصادی استان و... برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم. هرچند در طول این سفر در تماس با مسئولان وزارت نفت مقرر شد با افزایش سوخت‌رسانی به منطقه و توسعه ناوگان، مشکل به‌صورت مقطعی حل شود تا فرصت برای حل آنها به‌صورت دائمی در اختیار کمیسیون قرار گیرد.

به گزارش شانا، روز شنبه (۱۷ دی‌ماه) هیئتی متشکل از عبدالعلی رحیمی مظفری، حسین حسین‌زاده، رمضانعلی سنگدوینی و منصور شکرالهی از اعضای کمیسیون انرژی و معین‌الدین سعیدی و عبدالناصر درخشان، نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در سفر به این استان از وضع سوخت‌رسانی و گازرسانی به این منطقه مطلع شدند.

کد خبر 467204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =