افزایش حضور خارجی‌ها در نمایشگاه نفت ۲۷ بیانگر ارتقای دیپلماسی انرژی کشور است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون‌شک یکی از دلایل حضور بیشتر شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال دیپلماسی قوی انرژی در وزارت نفت در یکی دو سال اخیر است.

عبدالعلی رحیمی مظفری در حاشیه سومین روز بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه نمایشگاه نفت امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته هم از لحاظ کمّی و هم کیفی در حال برگزاری است، اظهار کرد: اتفاق‌های خوبی در نمایشگاه امسال افتاده است که یکی از آنها حضور گسترده‌تر شرکت‌های داخلی باکیفیت، همچنین حضور گسترده و پرشورتر شرکت‌های خارجی است.

وی به افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال اشاره کرد و افزود: بدون‌شک یکی از دلایل حضور بیشتر شرکت‌های خارجی دیپلماسی قوی انرژی در وزارت نفت در یکی دو سال اخیر است. معتقدم دیپلماسی تنها به موضوع سیاسی مربوط نیست. اگر در حوزه دیپلماسی صنعتی و دیپلماسی انرژی قوی باشیم چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند شرکت‌های خارجی را روانه کشور کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایشگاه‌هایی همانند نمایشگاه بین‌المللی نفت می‌تواند شرکت‌های داخلی و خارجی را با یکدیگر آشنا کند و ارتباط بین آنها را افزایش دهد.  

رحیمی‌مظفری گفت: دیگر نمی‌توان مثلاً نمایشگاه نفت امسال را با نمایشگاه نفت ۱۰، ۱۵ سال قبل مقایسه کرد. نمایشگاه نفت از قالب یک نمایشگاه مونتاژی و کارگاهی خارج و به نمایشگاهی دانش‌بنیان تبدیل شده است که این موضوع به ارتقای نمایشگاه کمک کرده است.

وی سکانداری وزارت نفت توسط آقای اوجی را قوی و مقتدرانه دانست و اظهار کرد: وی در شرایطی بسیار سخت وزارت نفت را تحویل گرفت. شرایطی که این وزارتخانه به‌شدت سیاسی و سیاست‌زده شده بود و نجات‌ دادن از این وضع سیاسی خود یک فرد باتجربه می‌طلبید. امروز وزارت نفت از وضعی سیاسی به وزارتخانه‌ای اقتصادی تبدیل شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ورود نفت به بورس کالا، افزایش صادرات و تولید نفت از جمله اقدام های مهم وزارت نفت در دولت سیزدهم بوده که بسیار امیدوارکننده است.

کد خبر 472809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =