وزارت نفت ثابت کرد می‌توان با دیپلماسی انرژی تحریم‌ها را دور زد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت اثبات کرد که می‌توان با دیپلماسی انرژی تحریم‌ها را دور زد و این وزارتخانه در این باره کارنامه قابل قبولی داشته است.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه وزارت نفت اثبات کرد می‌توان با دیپلماسی انرژی تحریم‌ها را دور زد و این وزارتخانه در این خصوص کارنامه قابل قبولی داشته است، اظهار کرد: دیپلماسی انرژی ایران در این دولت جان تازه‌ای گرفته و می‌توان از این طریق اقدام‌های مؤثری انجام داد.

وی افزود: در شرایط کنونی دیپلماسی انرژی می‌تواند نقش بسیار ارزنده‌ای در تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها ایفا کند. این هنر هر مدیری در هر شرایطی است که بتواند تهدیدها را به فرصت حداکثری تبدیل کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه نفت بزرگ‌ترین فرصت برای کشور بوده که در طول دهه‌های گذشته به‌دلیل رویکرد نامناسب در برخی مواقع به تهدید تبدیل شد، تصریح کرد: اگر بخواهیم از فرصت‌ها حداکثر استفاده را بکنیم باید دیپلماسی انرژی فعالی داشته باشیم و وزارت نفت و وزارت امور خارجه باید به نقش خود در این حوزه عمل کنند.

رحیمی‌مظفری اظهار کرد: خوشبختانه وزارت نفت در بحث دیپلماسی انرژی موفق عمل کرده و ارتباط و گفت‌وگو در حوزه انرژی با کشورهایی همچون عمان و ترکمنستان که همسایه ما هستند بی‌شک در پیشبرد این دیپلماسی تأثیرگذار است.

وی گفت: امیدوارم این رفت و آمدها و ملاقات‌ها در حوزه انرژی به نفع کشور و مردم باشد و ما را هرچه بیشتر به سمت توسعه پیش ببرد.

کد خبر 473481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =