طرح مطالعاتی چشم‌انداز ایران در تجارت جهانی گاز و فرآورده‌های جانبی منتشر شد

مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی طرح مطالعاتی برنامه‌ها، راهبردها و فرآیندهای اجرایی برای تحقق اهداف چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در تجارت جهانی گاز طبیعی و فرآورده‌های جانبی شامل پروپان، بوتان، اتان و گوگرد را منتشر کرد.

به گزارش شانا به نقل از مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، طرح پژوهشی مطالعاتی برنامه‌ها، راهبردها و فرآیندهای اجرایی به‌منظور تحقق اهداف چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در تجارت جهانی گاز طبیعی و فرآورده‌های جانبی شامل پروپان، بوتان، اتان و گوگرد با کارفرمایی شرکت ملی گاز ایران در ۶ جلد تدوین و منتشر شد.

هدف از انجام این مطالعه، شناخت دقیق‌تر بازارهای هدف تجارت گاز طبیعی کشور و فرآورده‌های جانبی و اولویت‌بندی آنها به‌منظور تدوین برنامه جامع راهبردی عملیاتی برای ارتقای جایگاه صنعت گاز و فرآورده‌های جانبی ایران در بازارهای جهانی، همچنین ایجاد بستر و زمینه مناسب برای تصمیم‌سازی آگاهانه در حوزه سرمایه‌گذاری در صنعت گاز، مدیریت بهینه سیستم انرژی و تبیین راهبردهای توسعه تجارت گاز است.

گزارش‌های نهایی این طرح در قالب ۶ جلد کتاب به‌منظور تصمیم‌سازی مؤثر برای نظام سیاستگذاری و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی گاز ایران و کمک به سیاستگذاران و مدیران ارشد برای اتخاذ تصمیم‌های صحیح، آگاهانه و به‌موقع، منتشر و به شرکت ملی گاز ایران ارائه شده است.

در جلد نخست بازار جهانی گاز طبیعی و فرآورده‌های جانبی مطالعه و مبتنی بر نتایج حاصله، در جلد دوم کشورهای دارای ظرفیت و رقبا، شناسایی و ارزیابی شده‌اند، در جلد سوم شاخص‌های سودآوری در بازارهای دارای ظرفیت، ارزیابی و شرایط جاری فنی، تجاری و اقتصادی تجارت گاز طبیعی و فرآورده‌های جانبی با خط لوله، مایع‌سازی (ال‌ان‌جی) و مایع‌سازی شناور (FLNG) بررسی شده است.

جلد چهارم به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران برای کسب سهم مناسب در بازار پرداخته است، در جلد پنجم کشورهای هدف، انتخاب و بازارها اولویت‌بندی شده‌ است و جلد ششم به اولویت‌ها، اهداف، راهبردها و سیاست‌های مربوطه اختصاص دارد.

کد خبر 467224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =