سرمایه‌گذاران طرح‌های پتروشیمی باید از توانمندی‌های داخلی استفاده کنند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خطاب به مدیران و سرمایه‌گذاران طرح‌های پتروشیمی، گفت: تلاش کنید از توانایی‌ها، دانش و ظرفیت‌های موجود شرکت‌های داخلی بیش از گذشته استفاده کنید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی با تأکید بر ضرورت اعتماد به ظرفیت‌های موجود در داخل کشور برای تأمین دانش فنی، کالاها و تجهیزات صنعت پتروشیمی اظهار کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در زمینه دانش فنی و کاتالیست آماده تأمین نیاز طرح‌های پتروشیمی است و خوشبختانه برای تأمین دیگر نیازها شرکت‌های توانمندی وجود دارند.

وی افزود: تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام‌فروشی به‌عنوان راهبرد مورد توجه ویژه دولت است و باید با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای تولید محصولات نهایی و متنوع پتروشیمی گام برداریم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: اراده و توانمندی فعالان صنعت پتروشیمی ایران سبب شده طرح‌های توسعه‌ای با پشتکار و جدیت، نهایی و به فرآیند تولید برسند و به این منظور همه مدیریت‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه همکاری و حمایت از این طرح‌ها برای رفع مشکلات و چالش‌های احتمالی در مسیر بهره‌برداری کامل هستند.

شاهمیرزایی با بیان اینکه بعضی از محدودیت‌های ناشی از تحریم با تلاش‌ شرکت‌های ایرانی از بین رفته است، خطاب به مدیران و سرمایه‌گذاران طرح‌های پتروشیمی گفت: تلاش کنید از توانایی‌ها، دانش و ظرفیت‌های موجود شرکت‌های داخلی بیش از گذشته استفاده کنید.

وی اظهار کرد: اکنون بیش از ۸۰ درصد کاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت بومی‌سازی شده است و در داخل کشور تولید می‌شود. نیاز به خارج از کشور در این زمینه کاهش یافته  است و با اهتمام و تلاش شبانه‌روزی با هدف خودکفایی، می‌توان صنعت پتروشیمی ایران را از خارج از کشور بی‌نیاز کرد.

کد خبر 467301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =