وزیر نفت برای بررسی شبکه گاز شمال شرق کشور عازم خراسان رضوی شد

وزیر نفت برای بررسی میدانی شبکه شمال شرق کشور و راهکارهای جلوگیری از افت فشار گاز و اطمینان از تداوم پایداری کامل شبکه گاز شرق کشور به مشهد مقدس سفر کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی صبح امروز (یکشنبه، ۲۵ دی‌ماه)، در سفری به‌ مشهد مقدس به‌منظور رفع نگرانی‌ها از احتمال افت فشار در پنج استان شمالی کشور (خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان و شرق مازندران) از تأسیسات انتقال گاز بازدید می‌کند.

امسال با توجه به ورود جبهه سرمای بی‌سابقه در ۱۰ سال گذشته و ماندگاری سرما طی روزها و هفته جاری شاهد افزایش کم سابقه مصرف گاز بوده‌ایم این موضوع هم‌زمان با افزایش مصرف سالانه گاز در کشور، همچنین قطع کامل سوآپ گاز از کشور ترکمنستان به دلایل فنی، سبب بروز نگرانی‌هایی برای پایداری تأمین گاز بخش‌هایی از کشور شده است.

بررسی مسائل و چالش های احتمالی شبکه شمال شرق کشور از اهداف اصلی این سفر خواهد بود و در نظر گرفتن راهکارهای لازم برای مقابله با چالش‌های احتمالی با توجه به احتمال محدودیت در گستره گازرسانی و افت فشار در این منطقه  از اهداف سفر یادشده به‌شمار می‌آیند.

با وجود برودت هوا و افت دما در بیشتر استان‌های کشور که اتفاقی کم‌سابقه بوده است، با ایجاد تغییرها و رصد دقیق شبکه گازرسانی، شبکه در پایداری کامل به‌سر می‌برد، با این حال برای رفع نگرانی درباره افت فشار در استان خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی و گلستان و شرق مازندران، وزیر نفت و کارکنان صنعت نفت تمام همت خود را به‌کار گرفته‌اند.

کد خبر 467384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =