ارسال ۶۲ میلیون لیتر نفت‌گاز به نیروگاه‌های کشور در روز شنبه ۲۴ دی‌ماه

مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) ۶۲ میلیون لیتر نفت‌گاز به نیروگاه‌ها ارسال شد که از این مقدار، ۲۲ میلیون و ۴۱۰ هزار لیتر با نفتکش‌های جاده‌پیما به مناطق جنوبی کشور از جمله بندرعباس، بوشهر، ماهشهر، اهواز و آبادان و... ارسال شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مرتضی عابدینی از ارسال ۱۳ میلیارد و ۳۵۴ میلیون لیتر نفت‌گاز و نفت‌کوره به نیروگاه‌ها از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: از این مقدار، ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر نفت‌گاز در سطح کشور و ۵ میلیارد و ۳۴۶ میلیون لیتر نفت کوره برای نیروگاه‌هایی که مصرف‌کننده آن هستند، اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه و سرمای بی‌سابقه در کشور، همچنین مصرف بالای گاز طبیعی در بخش خانوار، مأموریت و تلاش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تأمین سوخت نیروگاه‌ها و دیگر مصرف‌کنندگان در بخش صنعت، خانوار و کشاورزی دو چندان شده است.

مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به ذخیره‌سازی مطلوب سوخت نفت کوره برای کارخانه‌های سیمان و فولاد گفت: تمهیدهای لازم برای تأمین دیگر مصرف‌کنندگان از جمله مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و صنایع کوچک انجام شده است و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با استفاده از تأسیسات گاز مایع خراسان توانست سوخت مورد نیاز بخش خانوار را در مناطقی که با افت فشار گاز روبه‌رو بودند، از جمله خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، سبزوار، مازندران و... تأمین کند.

عابدینی همچنین از برگزاری نشست‌های روزانه و مستمر با هماهنگی نمایندگان و مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز و وزارت نیرو و مدیریت عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای تأمین نیاز سوخت در بخش نیروگاهی خبر داد و اظهار کرد: قدردان زحمات شبانه‌روزی رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی  هستیم و از هموطنان می‌خواهیم با صرفه‌جویی مناسب در مصرف فرآورده‌های نفتی ما را یاری رسانند تا این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

کد خبر 467405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =