پروژه‌های صندوق نفت به گازسوزی در مشعل‌های منطقه ایلام پایان می‌دهد

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: روند رو به رشد پتروشیمی دهلران، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰، نیروگاه برق صبا و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز این نوید را می‌دهد که در افق ۱۴۰۲ بعضی از این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد. از این رو، صندوق نفت ضمن خلق منابع پایدار، با ایفای نقش خود در خاموش کردن مشعل‌های غرب کشور تا دو سال آینده، کار با اهمیتی برای پیشرفت کشور انجام خواهد داد.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات در سی‌ونهمین نشست شورای عالی پروژه‌ها در جریان بازدید از طرح‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در غرب کشور در دو بخش و در محل‌های پتروشیمی دهلران و پتروپالایش دهلران گفت: پیشرفت‌های طرح‌های در حال اجرا از جمله پتروشیمی دهلران، پتروپالایش دهلران، ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و نیروگاه صبا دهلران مطابق با گزارش مدیران پروژه در نشست‌های شورای‌عالی پروژه است.

وی با بیان اینکه مقدار پیشرفت طرح‌های یادشده محسوس، مطلوب و معنادار ارزیابی می‌شود، افزود: این روند توسعه سبب افزایش قابل‌ملاحظه اشتغال‌آفرینی در منطقه شده است و در فهرست خدمات ارزشمند نظام و صنعت نفت و مجموعه صندوق‌ها قرار دارد و شایسته است از مدیران و متخصصان و کارگران تشکر و قدردانی کنیم.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: رابطه صنعت و محیط باید تضمین‌کننده رشد صنعتی و توسعه منطقه باشد. تأسیسات در حال ساخت، افزون بر جذب نیروی کار بومی، سبب می‌شود جوانان و نوجوانان منطقه افق آینده خود را در این قلمرو اقتصادی و اجتماعی به‌روشنی ترسیم کنند. از این رو تأکید می‌کنم چنانچه بیش از پیش‌بینی قانون، منطقه ظرفیت نیروی بومی موردنیاز و متخصص را داشت این جذب انجام شود.

بیات گفت: بعضی از طرح‌های نیمه‌کاره یا راکد مانده از گذشته اگر در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسید هم‌اکنون از منظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای کشور نفع فراوانی داشت، اما در سال‌های گذشته به دلایل مختلف، اهتمام کافی و مؤثر نبوده است. اکنون کشور نیازمند آبادانی، درآمد و تحول اقتصادی است تا امید در لایه‌های مختلف جامعه تقویت شود. خوشبختانه حرکت‌های زیرساختی مؤثری از سوی دولت سیزدهم شکل گرفته است، از این رو مجموعه گروه اقتصادی صندوق‌ها با شتاب‌بخشی به پروژه‌های خود که همه آنها ملی و منطقه‌ای هستند با رویکرد دولت سیزدهم در چارچوب ارزش‌های بنگاه اقتصادی، همراهی می‌کند.

وی با اشاره به جانفشانی رزمندگان دفاع‌مقدس به‌ویژه در منطقه دهلران و ایلام گفت: منطقه‌ای که کارکنان گروه اقتصادی صندوق‌ها و صنعت نفت به آبادانی آن مشغول هستند روزگاری محل ایثار بهترین فرزندان این مرزو بوم بوده است. به تأسی از فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که در بازدید سال ۱۳۹۰ از عسلویه فرمودند «کار و فعالیت در صنعت نفت عین جهاد فی سبیل‌الله است» ارزش معنوی کار کردن در این منطقه را بسیار ارزشمند و در ادامه جهاد دفاع مقدس شهیدان والامقام‌مان می‌دانیم.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در بخش دیگری از نشست شورای عالی پروژه که در محل پتروپالایش کنگان برگزار شد، گفت: روند رو به رشد پتروشیمی دهلران، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰، نیروگاه برق صبا و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و تأسیسات جانبی آنها مانند خطوط لوله، این نوید را می‌دهد که با دعای خیر بازنشستگان صنعت نفت، در افق ۱۴۰۲ برخی از این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد و منابع جدید برای تحقق تعهدهای قانونی صندوق‌ها نسبت به ذی‌نفعان ایجاد شود. از این رو صندوق نفت ضمن خلق منابع پایدار، با ایفای نقش خود در خاموش کردن مشعل‌های غرب کشور تا دو سال آینده، کار اساسی برای پیشرفت کشور انجام خواهد داد.

در ابتدای این نشست‌ها، مدیران «گروه اویک» گزارشی از روند رشد یک سال اخیر را اعلام کردند. بر این اساس، درصد رشد مرحله ساخت پتروشیمی دهلران از ۸ به ۳۲ درصد، ایستگاه تقویت فشار گاز از ۱۳ به ۴۱ درصد، «ان‌جی‌ال ۳۱۰۰» به ۷۰ درصد، نیروگاه تولید برق صبا به حدود ۹۰ درصد رسیده است. در جریان این برنامه بازدید، پروژه پمپاژ آب برای تأسیسات پتروشیمی دهلران و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ نیز به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها در چارچوب روش یکپارچه‌سازی طرح‌ها در اعمال راهبرد «از میدان تا بازار» برنامه‌ریزی شده است تا با خلق زنجیره ارزش، منابع پایدار برای صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت ایجاد کند، این طرح‌ها، قطب غرب سرمایه‌گذاری گروه اقتصادی صندوق‌ها هستند.

کد خبر 467474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =