اجرای توافق‌های ایران و روسیه برای توسعه میدان‌های نفت و گاز ضروری است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: اجرایی شدن توافق‌ها و مشارکت ایران و روسیه در توسعه میدان‌های نفت و گاز موضوعی مهم و ضروری است که باید به‌طور جدی دنبال شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر امروز (سه‌شنبه، ۲۷ دی‌ماه) در دیدار با ایگور لویتین، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه، استمرار دیدارها و افزایش هماهنگی‌های تهران - مسکو را گامی در پیشبرد برنامه‌های مشترک دو کشور برشمرد و گفت: دیدارهای میان مقام‌های دو کشور می‌تواند به اجرای هرچه سریع‌تر توافق‌ها میان دو طرف منجر شود.

وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات اجرای پروژه کریدور شمال - جنوب اظهار امیدواری کرد که با مشارکت جدی دو طرف شاهد تسریع در اجرای این پروژه مهم و اثرگذار باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری ظرفیت‌های گسترده و فرصت‌های استثنایی سواحل مکران را یادآور شد و تصریح کرد: ایران از حضور و مشارکت شرکت‌های روسی برای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت استقبال می‌کند.

مخبر رفع مسائل و موانع بانکی را گامی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دانست و گفت: توافق‌های خوبی در این زمینه بین دو کشور امضا شده است و باید در اجرایی شدن کامل این توافق تسریع شود.

ایگور لویتین، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این دیدار، تعاملات گسترده میان دو کشور را راهگشا و موثر در تحقق اهداف مشترک توصیف و اظهار کرد: در این سفر از پروژه راه‌آهن رشت - آستارا و بندر کاسپین بازدید خواهم کرد تا تصویر دقیقی از روند اجرای پروژه داشته باشم.

در این دیدار که جواد اوجی، وزیر نفت و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل و لجستیک روسیه و نماینده شرکت گازپروم نیز حضور داشتند، وضع پروژه‌های مشترک و زمینه‌های همکاری بین دو کشور بررسی شد.

کد خبر 467574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =