بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۶۷ روستای دیگر کرمانشاه

طرح گازرسانی به ۶۷ روستای بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه در آیینی با حضور استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، ناصر حسینی، سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: برای رساندن گاز به این روستاها ۲۲۵ کیلومتر شبکه و خط تغذیه اجرایی شده است.

وی افزود: در این طرح هزار و ۶۳۲ خانوار دهستان جلالوند گازرسانی شدند و کار علمک‌گذاری این مشترکان تا سه ماه آینده پایان می‌یابد که از ۱۹۶ روستای دارای قابلیت گازرسانی فیروزآباد اکنون ۱۳۵ روستا از نعمت گاز برخوردار است و عملیات گازرسانی به ۴۷ روستای دیگر نیز در حال اجراست که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه اعلام کرد: کار مطالعه ۱۴ روستای دیگر نیز در حال انجام است و همه تلاش ما این است که تا پایان سه ماه نخست سال آینده گازرسانی به همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی بخش فیروزآباد تکمیل شود.

حسینی تصریح کرد: با احتساب ۶۷ روستایی که از گاز طبیعی بهره‌مند شدند، اکنون ۸۷.۵ درصد از جمعیت روستایی استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردارند، همچنین عملیات گازرسانی به ۲۴۸ روستای دیگر استان در حال اجراست.

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که روند کنونی گازرسانی به منطقه فیروزآباد ادامه یابد و از همه دست‌اندرکاران و مسئولان خواست شرایط را برای پیشرفت پروژه‌ها هموار کنند.

محمد رشیدی، نماینده کرمانشاه در مجلس هم از اقدام‌ها و خدمات شرکت گاز استان قدردانی کرد.

براساس این گزارش، استان کرمانشاه با نزدیک به ۲ میلیون جمعیت، ۳۳ شهر و حدود ۲۶۰۰ روستا هم‌اکنون ۶۶۸  هزار مشترک گاز دارد و ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری آن ۹۹.۹ درصد و در مناطق روستایی ۸۷.۵ درصد است که پیش‌بینی می‌شود این استان تا پایان سال ۱۴۰۲ به‌عنوان استان سبز از نظر دسترسی به گاز طبیعی اعلام شود.

کد خبر 467614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =