قطع سوآپ و واردات گاز ترکمنستان در جنوب ایران جبران شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: در روزهای اخیر با ابتکاراتی که انجام شد، موفق شدیم ۶.۵ میلیون مترمکعب در روز به تولید گاز کشور اضافه کنیم، از این رو میزان افزایش تولید این شرکت هم‌اکنون از ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در روز فراتر رفته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، مهرداد کاهکش با اعلام این خبر و تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان صنعت نفت گفت: کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در روزهای گذشته به‌صورت شبانه‌روزی پای کار بودند تا بتوانند با اقدام‌هایی تولید گاز را افزایش دهند. 

وی افزود: در روزهای اخیر با ابتکاراتی که انجام شد، موفق شدیم ۶.۵ میلیون مترمکعب در روز به تولید گاز اضافه کنیم و اکنون مقدار افزایش تولید این شرکت به ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه بخشی از گاز مورد نیاز کشور از میدان‌های گازی شرکت نفت و گاز گچساران استخراج می‌شود، افزود: این گاز پس از فرآوری در مجتمع گاز و گاز مایع ۹۰۰ به پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس ارسال و سرانجام به شبکه گاز کشور تزریق می‌شود.

کاهکش میدان گازی پازنان را یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های گاز گنبدی خاورمیانه و منبع تأمین گاز کشور اعلام کرد و ادامه داد: در این میدان ۱۵ حلقه چاه وجود دارد که گاز این میدان پس از استخراج به کارخانه گاز و گاز مایع برای فرآوری ارسال می‌شود.

کد خبر 467617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =