نخستین محموله مخزن‌دار ریلی نفت سفید در زاهدان تخلیه شد

نخستین محموله مخزن‌دارهای ریلی نفت سفید با تغییراتی در خط انتقال بندرعباس، وارد انبار نفت شهید سلیمانی زاهدان شد.

به گزارش شانا به نقل از  شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، قربانعلی مردانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در این باره گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و همکاری ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و منطقه هرمزگان، خط انتقال ریلی نفت سفید از مبدأ بندرعباس به مقصد زاهدان فعال و نخستین محموله مخزن‌دارهای ریلی روز پنج‌شنبه (۲۹ دی‌ماه) در انبار نفت شهید سلیمانی زاهدان تخلیه شد.

وی افزود: با توجه به سرمای شدید هوا و نیاز به سوخت‌رسانی سریع‌تر و کافی نبودن توان انتقال سوخت از طریق نفتکش‌های جاده‌پیما، طرح ارسال نفت سفید از طریق ریل در دستور کار قرار گرفت و با آغاز این طرح، انتقال نفت سفید شتاب بیشتری گرفت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان بیان کرد: از ابتدای این طرح تاکنون حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر نفت سفید در دو مرحله از طریق واگن به زاهدان ارسال شده و واگن‌های بیشتری نیز در حال بارگیری و ارسال به منطقه است.

مردانی ابراز امیدواری کرد: با تدابیر در نظر گرفته شده مشکلی در تأمین سوخت زمستانی مردم استان وجود ندارد و نفت سفید و گاز مایع در شعب و مکان‌های عرضه فرآورده‌های نفتی در حال توزیع است.

وی با اشاره به برودت هوا در شمال استان گفت: با توجه به سرمای هوا در حوزه سیستان، توجه بیشتری به این ناحیه معطوف شده و با اقدام‌های انجام‌شده و همکاری مسئولان استان، نفت سفید ار ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۳ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان از رشد نامتعارف مصرف بنزین در سطح این منطقه خبر داد و افزود: مصرف بنزین در مدت یادشده نسبت به مدت مشابه پارسال، در زابل ۴۵ درصد افزایش داشته و این روند افزایش مصرف نگران‌کننده است.

کد خبر 467644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =