۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
  • کد خبر: 467678
قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت روز دوشنبه به‌دلیل آغاز تعطیلات سال نو قمری در شرق آسیا کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تعطیلات سال نو قمری در شرق آسیا سبب شد قیمت‌های نفت در نخستین معاملات روز دوشنبه (سوم بهمن‌ماه) کاهش یابد، با این حال چشم‌انداز بهبود اقتصادی چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت در سال جاری، افزایش قیمت‌های هفته گذشته را همچنان حفظ کرده است.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه ساعت ۷ و ۳۱ دقیقه به وقت گرینویچ با ۱۱ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۵۲ سنت به ازای هر بشکه رسید. نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز روز دوشنبه با یک دلار و ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش با قیمت ۸۱ دلار و ۵۶ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال هفته گذشته با رشد ۲.۸ درصدی همراه بود، این در حالی است که نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱.۸ درصد افزایش یافته بود.

به گفته تحلیلگران، احتمال می‌رود خوش‌بینی‌ها درباره بهبود اقتصادی چین سبب افزایش بیشتر قیمت‌های نفت شود.

سوکریت ویجایاکار، مدیر شرکت مشاوره انرژی تریفکتا در بمبئی، گفت بازار می‌خواهد در صورت رشد دوباره چین، موقعیت‌های خرید را حفظ کند.

تحلیلگران کالا در بانک استرالیایی ای‌ان‌زد در یادداشتی عنوان کردند که داده‌ها حاکی از افزایش قابل‌توجه سفر در چین پس از کاهش محدودیت‌های مربوط به بیماری کرونا است که این موضوع سبب رشد ۲۲ درصدی تراکم ترافیک جاده‌ای در ۱۵ شهر مهم این کشور در ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، روز جمعه (۳۰ دی‌ماه) در حاشیه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس به رویترز گفت: اگر اقتصاد چین به ‌گونه‌ای که مؤسسه‌های مالی انتظار دارند بهبود یابد، ممکن است در سال جاری با کاهش عرضه در بازارهای انرژی مواجه شویم.

کد خبر 467678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =