ایران پیشتاز اجرای پروژه‌های نفت و گاز در خاورمیانه خواهد بود

انتظار می‌رود خاورمیانه در بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷، شاهد آغاز فعالیت ۶۲۱ پروژه نفت و گاز باشد که ایران در این زمینه، نسبت به کشورهای دیگر منطقه پیشتاز خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آفشور تکنولوژی، آمارهای شرکت گلوبال انرژی دیتا حکایت از آن دارد که از میان ۶۲۱ پروژه‌ای که قرار است در بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی فعالیتشان را در خاورمیانه آغاز کنند، پروژه‌های بالادست ۸۱ عنوان، پروژه‌های میان‌دست ۱۴۱ عنوان، پالایشگاه ۸۴ عنوان و پتروشیمی با ۳۱۵ عنوان، بیشترین تعداد پروژه‌ها را خواهد داشت.

پروژه‌های پایین‌دست و طرح‌های پتروشیمی، حدود ۶۴ درصد کل پروژه‌های نفت و گاز خاورمیانه در بازه زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ را شامل می‌شوند، بخش میان‌دست در جایگاه بعدی قرار دارد و بخش احداث خط لوله به تنهایی ۴۰ درصد از کل پروژه‌ها را تشکیل می‌دهد و پس از آن طرح‌های ذخیره‌سازی نفت با ۲۳ درصد و پالایش گاز با ۲۱ درصد قرار دارند.

طرح‌های تازه ۷۸ درصد از کل پروژه‌ها در سراسر زنجیره ارزش، بیشترین شمار پروژه‌های آینده در خاورمیانه را تشکیل می‌دهند.

سهم پروژه‌های تازه به‌ویژه در صنایع پتروشیمی بالا  خواهد بود و ۶۰ درصد از کل پروژه‌های تازه در سراسر زنجیره ارزش را تشامل می‌شوند. از سوی دیگر، بخش بزرگی از پروژه‌ها در بخش پایین‌دست، طرح‌های توسعه‌ای با سهم ۴۳ درصدی هستند.

در خاورمیانه بیش از نیمی از این طرح‌ها در مراحل ساخت و راه‌اندازی هستند و به احتمال زیاد، فعالیتشان در بازه زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ آغاز می‌شود. حدود ۳۴ درصد این پروژه‌ها، در مرحله برنامه‌ریزی هستند و باقی آنها تصویب شده‌اند، یا در انتظار تأیید هستند.

در میان کشورهای خاورمیانه، ایران در زمینه پروژه‌های آینده، پیشتاز است و ۴۵ درصد از کل پروژه‌هایی که انتظار می‌رود فعالیتشان را تا سال ۲۰۲۷ میلادی آغاز کنند، مربوط به ایران هستند.

کد خبر 468139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =