انتقال بیش از ۲۳۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور/ ۸ بهمن رکورد تازه مقدار انتقال گاز ثبت شد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ضمن تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی در فصل سرد سال، از انتقال بیش از ۲۳۰ میلیارد مترمکعب گاز از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی با تبریک فرارسیدن چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: شرکت انتقال گاز ایران مسئولیت حفظ، نگهداری، تعمیرات و راهبری ۳۸ هزار و ۵۸۰ کیلومتر خط لوله و ۸۹ ایستگاه تقویت فشار گاز را بر عهده دارد که انجام به موقع تعمیرات خطوط و تأسیسات و آمادگی کامل آن‌ها پیش از زمان تعیین‌شده از سوی دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، از مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی بوده که بطور ۱۰۰ درصدی انجام شده است.

وی با اشاره به انتقال ۲۳۰ میلیارد مترمکعب گاز  به شبکه انتقال گاز کشور، تصریح کرد: رکورد بیشترین انتقال روزانه گاز با ۸۵۵ میلیون مترمکعب گاز در روز ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران درباره اقدام‌های انجام‌شده برای انتقال پایدار گاز در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: در تأسیسات تقویت فشار گاز تا پایان آذرماه بیش از ۱۴۴ مورد از تعمیرات توربین/ الکترو/ انجین و کمپرسور گاز انجام و همه فعالیت­‌های نگهداری و تعمیرات تاسیسات و خطوط لوله در نرم‌افزار IPCMMS ثبت شده است.

به گفته حسینی، در بخش خطوط لوله نیز تعمیرات گسترده خط سوم و چهارم سراسری و خط سرخس - نکا و ۱۴۰۰ اتصال تاسیسات نورآباد ۱۰، دوراهان و پل کله ۱۰ به خط دهم سراسری و آمادگی برای راه‌اندازی و بهره‌برداری، ازجمله شاخص‌ترین اقدام‌ها در این زمینه بوده است.

وی به تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه، اشاره و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۱۳ کیلومتر پیگرانی هوشمند، ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر پیگرانی تمیزکننده، ۳۹ هزار و ۳۶۶ کیلومتر نشت‌یابی، یک هزار و ۹۱۱ متر تعویض خط لوله، ۳۷ هزار و ۳۴۸ مترمربع تعویض پوشش و ۲۳ مورد هات‌تب انجام شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه داخلی‌سازی بیش از ۷۵۰ قلم کالای مورد نیاز شرکت از طریق کمیته‌های خودکفایی انجام و ساخت ۴۴۰ قطعه و تجهیز در این کمیته‌ها در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: شرکت انتقال گاز ایران همسو با اجرای شعار سال از طرف مقام معظم رهبری در حوزه خودکفایی و داخلی‌سازی قطعات، با هدف ایجاد فضای رقابتی در بخش تعمیرات اساسی توربین‌ها، اقدام به آگاه‌سازی، توانمندسازی و افزایش ظرفیت شرکت‌های داخلی کرده است.

حسینی یادآور شد: این مهم به گونه‌ای بوده که در سال‌های پیش، توربین‌های مختلف برای تعمیرات اساسی، به کشور سازنده ارسال می‌­شد، اما با برنامه‌­ریزی مدون در این شرکت، پیمانکارهای مستعد شناسایی و با بسترسازی مناسب به‌منظور افزایش توانمندی پیمانکاران، تعداد قابل توجهی پیمانکار دارای توانمندی لازم، برای انجام تعمیرات اساسی توربین‌ها آماده هستند.

کد خبر 468251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =