افزایش ۱۰۰ درصدی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه نفت اهواز

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان در سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان گفت: افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان باعث افتخار است و امیدواریم این حضور دوبرابری شرکت‌های دانش بنیان به تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر صنعت نفت دانش‌بنیان منجر شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی صبح امروز (دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه) در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت فرصتی طلایی برای تمام مجموعه‌های نفتی است که با همدلی و همراهی یکدیگر کارهای بزرگی را به ثمر برسانند، اظهار کرد: تلاش‌های مضاعفی برای پربار بودن این نمایشگاه صورت گرفته است و ۲۷۰ مجموعه در این نمایشگاه حضور دارند که بیش از ۷۵ درصد از آنها از مجموعه‌های ارزشمند سازنده هستند.

به گفته‌ وی، مجموعه‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خوزستان نیز در این نمایشگاه حضور قابل توجهی دارند و این مسئله بارقه‌ای از امید را در دل صنعت نفت روشن کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به شعار سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با عنوان «ایران قوی، نفت دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره ارزش» گفت: پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه سخت‌افزاری داشتیم و از این دوره با موفقیت عبور کردیم. هم‌اکنون وارد مرحله‌ای شدیم که لازم است به ابزار دقیق توجه ویژه‌ای داشته باشیم‌.

دانشی با اشاره به ضرورت اقتصادی‌تر شدن صنعت نفت افزود: صنعت نفت باید به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود، به این معنا که از زنجیره‌های ارزش نفت تمام استفاده را ببریم و صنعت نفت را اقتصادی‌تر کنیم.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته قراردادهای بسیار خوبی منعقد و گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شده است‌. یکی از مهم‌ترین کارهایی که انجام شده فروش گازهای مشعل بود که برای نخستین بار در صنعت نفت اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از فعال سازی پروژه‌های ان‌جی‌ال در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد و گفت: متأسفانه فعالیت این پروژه‌ها در کشور بسیار مغفول واقع شده بود که به لطف خدا توانستیم اقدام به فعال سازی آنها کنیم.

کد خبر 468617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =