پیام قدردانی رهبر انقلاب از کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی ابلاغ شد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در نشست مشترک با مدیران و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی پیام قدردانی مقام معظم رهبری از تلاش‌های متخصصان و کارکنان این مجموعه را ابلاغ کرد.

به گزارش شانا، غلامعلی صفایی بوشهری در بازدید از مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: متخصصان و کارکنان این مجتمع با اقدام‌های جهادی و تلاش برای تولید مستمر و پایدار گاز مایه‌ افتخار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

>>> بیشتر بخوانید؛

تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از تعهد

وی افزود: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی همواره قدردان زحمات ارزشمند شما فرزندان ایران اسلامی  و دعاگوی شما فرزندان هستند و امروز در جمع شما مدیران، متخصصان و کارکنان این مجموعه بزرگ، پیام محبت‌آمیز و قدردانی مقام معظم رهبری را ابلاغ می‌دارم.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: تلاش و مجاهدت شما نیروهای خلاق و نوآور در همه روزهای سال به‌ویژه در زمستان امسال سبب شد مردم کشور در آرامش و آسایش باشند و گاز مورد نیاز مصارف تجاری و صنعتی نیز تأمین شود. 

صفایی‌بوشهری تأکید کرد: نظم نوین جهانی چه در شرایط کنون و چه در نظم آینده جهان، یکی از پایه‌های اصلی آن مدیریت انرژی است و با توجه به اینکه انرژی هسته‌ای توسعه چندانی در جغرافیای جهانی ندارد، مصرف انرژی فسیلی نقش مهمی در نظم نوین آینده جهان و مهندسی آن خواهد داشت و با توجه به این مهم توجه ویژه به صنعت نفت در همه امور توجهی بنیادین و راهبردی است.

وی گفت: اکنون ایران اسلامی از کشورهای بسیار غنی است که منابع و ذخایر انرژی نفت و گاز زیادی دارد و یکی از کشورهای مهم جهان از نظر ذخایر و ظرفیت در تولید، مدیریت و بازرگانی و دیپلماسی سیاسی و اقتصادی انرژی در سطح جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی آن از ابزارهای قدرت ایران اسلامی و از مؤلفه‌های حضور بسیار جدی ایران در شرایط کنونی مهندسی مدیریتی جهان و نظم نوین جهانی است. 

صفایی‌بوشهری بیان کرد: دانش، مهارت، فناوری در حوزه‌های چرخه عملیات، پالایش، ذخیره‌سازی ، انتقال و توزیع و بومی‌سازی دانش این منظومه بزرگ، تولید فناوری و ایجاد تولید محصولات دانش‌بنیان مورد نیاز و سرانجام مرجعیت در حوزه صنعت نفت برای کشور برنامه‌ بسیار مهم ۵۰ سال آینده صنعت نفت است. 

وی با بیان اینکه صنعت نفت صنعتی راهبردی است، یادآور شد: صنعت نفت در ایران همیشه مورد توجه و طمع بیگانگان بوده و همیشه به‌دنبال سلطه بر این صنعت کشور بوده‌اند و تاریخ صنعت را که ورق بزنیم ردپای بیگانگان بر این صنعت نفت در ایران به چشم می‌خورد. 

امام جمعه بوشهر افزود: خدمت بسیار بزرگ ایران به صنعت نفت جهان این بود که نشان داد یک کشور می‌تواند بدون وابستگی در عرصه‌ دانش و مدیریت با اقتدار روی پای خود بایستد، خودکفایی در عرصه دانش و مدیریت داشته باشد، در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به خوداتکایی کامل دست یابد و این مهم افتخاری بزرگ است.  

صفایی‌بوشهری در پایان گفت: برای من و همه آحاد جامعه جای افتخار است که این همه عزت و شکوه پالایشگاهی در مجتمع گاز پارس جنوبی مشاهده می‌کنیم و فرزندان ایران زمین در این مجتمع بزرگ در سال‌های اخیر نشان دادند می‌توان صنعت نفت را بدون وابستگی به کشورهای خارجی مدیریت کرد و به مرجعیت رساند و این همه افتخار در پرتو انقلاب اسلامی ایران رقم خورده است.

کد خبر 468785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =