انتقال تجربه‌های ایران در زمینه حفظ اسناد تاریخی و موزه‌ای به کشورهای عضو اوپک

سرپرست موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت برای گسترش تبادلات فرهنگی وزارت نفت ایران و سازمان کشورهای صادرکننده نفت با دبیرکل اوپک در دهلی‌نو (هند) دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت، حسین شاملی سه ‌شنبه (۱۸ بهمن‌ماه) در دیدار با هیثم الغیص بر ضرورت گسترش تبادل فرهنگی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تأکید و اظهار کرد: ایران به‌عنوان یکی از مؤسسان اوپک جایگاه ویژه‌ای از لحاظ تاریخی در این سازمان دارد که نیاز است این پیشینه تاریخی بیش از گذشته تبیین شود.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه و نمایش اسناد تاریخی در مقر دبیرخانه اوپک در وین می‌تواند به‌عنوان یک راهبرد به تحقق این هدف کمک کند.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک هم با استقبال از برگزاری نمایشگاه مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت ایران در وین گفت: امیدواریم کارهای بزرگ فرهنگی میان این سازمان و وزارت نفت ایران انجام شود و کشورهای دیگر عضو با الگوبرداری و استفاده از تجربه‌های ایران بتوانند در حفظ اسناد و میراث صنعتی خود اقدام‌های مؤثری انجام دهند.

اوپک سال ۱۹۶۰ میلادی به پیشنهاد ونزوئلا، ایران، عراق، کویت و عربستان ایجاد شد، نخستین نشست این سازمان ۱۰ تا ۱۴ سپتامبر سال۱۹۶۰ میلادی در بغداد برگزار شد. نخستین دبیرکل اوپک نیز فواد روحانی از ایران بوده است.

انتقال تجربه‌های ایران در زمینه حفظ اسناد تاریخی و موزه‌ای به کشورهای عضو اوپک

کد خبر 468803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =