حضور هیئت وزارت نفت در گردهمایی وزیران انرژی آسیا و رویداد هفته انرژی هند

هیئت وزارت نفت در جریان سفر به شهر بنگلور کشور هندوستان، در نشست‌هایی با مقام‌های نفتی کشورهای حاضر، زمینه‌های همکاری در صنعت نفت را بررسی کردند.

به گزارش شانا، هیئتی به سرپرستی احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت، از ۱۷ تا ۱۹ بهمن‌ماه امسال، برای شرکت در نشست وزیران انرژی آسیایی که با همکاری مجمع جهانی انرژی (IEF) و وزارت نفت و گاز هند برگزار شد به  شهر بنگلور سفر کردند.

در جریان این سفر نشست‌های پرشماری با وزیران نفت هند، بنگلادش، قرقیزستان و معاون وزیر نفت ونزوئلا انجام و محورهای همکاری‌های دوجانبه بررسی و مرور شد.

دیدار با هیثم الغیص، دبیرکل  سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از دیگر برنامه‌های سفر این هیئت بود که در دیدار با وی بر ضرورت فعال‌سازی دبیرخانه این سازمان به منزله سکویی قدرتمند برای توسعه روابط دو و چند جانبه اعضا در دیگر بخش‌های همکاری‌ها در صنعت نفت تأکید شد که با استقبال الغیص روبه‌رو و مقرر شد برنامه‌هایی در این زمینه با مشارکت اعضا تدوین و اجرایی شود.

در این نشست که حسین شاملی، سرپرست موزه‌ها و اسناد صنعت نفت نیز حضور داشت به موضوع همکاری دبیرخانه اوپک با موزه صنعت نفت ایران اشاره و تأکید شد که موزه صنعت نفت می‌تواند برخی از اشیا و اسناد تاریخی صنعت نفت ایران را در دبیرخانه اوپک به نمایش عموم بگذارد.

پایان بخش این سفر حضور و سخنرانی در جمع شیعیان مسجد جامع بنگلور بود که با استقبال بالای حاضران روبه‌رو شد.

کد خبر 468859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =