تولید ۱۶۵ میلیون مترمکعب گاز در زاگرس‌جنوبی برای عبور از زمستان

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی با اشاره به اینکه امسال برای عبور از زمستان روزانه ۱۶۵ میلیون مترمکعب گاز در منطقه زاگرس تولید شده، گفت: در تولید این مقدار گاز در زمستان حتی یک روز هم خللی ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان فارس، سید ابوالحسن محمدی امروز (دوشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه) در جریان بازدید محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از مناطق عملیاتی آغار و دالان و پالایشگاه گاز فراشبند، اظهار کرد: هم‌اکنون گاز تولیدی از دو میدان آغار و دالان و در آینده گاز تولیدی از میدان دی در این پالایشگاه فرآورش خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت پالایشگاه گاز فراشبند ابتدا روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب بود، افزود: اکنون این ظرفیت به ۴۵ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی ادامه داد: گاز میدان آغار از ۱۳ حلقه چاه بعد از جداسازی و لخته‌گیری با یک خط لوله ۲۴ اینچ و ۲ خط لوله ۳ اینچ به طول ۹۰ کیلومتر به پالایشگاه فراشبند ارسال می‌شود.

محمدی تأکید کرد: دالان به فاصله ۲۰ کیلومتری این پالایشگاه قرار دارد و گاز بدون لخته‌گیری به پالایشگاه ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پالایشگاه از بخش‌های مختلف تشکیل شده است، افزود: واحد لخته‌گیر، جداکننده، همچنین برج جذب آب از این بخش‌هاست. واحد تثبیت مایعات گازی نیز در این پالایشگاه وجود دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی، اگر فاز ۲ پالایشگاه فراشبند اضافه شود، روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت پالایش گاز کشور اضافه خواهد شد.

محمدی اظهار کرد: افزون بر این، با وارد مدار شدن چاه‌های منطقه دالان ۷ میلیون به ظرفیت اضافه خواهد شد و در مجموع این ظرفیت به ۷۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

کد خبر 469035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =