برداشت گاز از میدان‌های دی و آغار روزانه ۷ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اعلام کرد که تولید گاز از میدان‌های دی و آغار روزانه ۷ میلیون مترمکعب افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی حیدری امروز (دوشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه) در جریان سفر محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به استان فارس گفت: امروز توفیق داشتیم پس از ۱۲ سال میزبان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از این منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه همکاران نفت مناطق مرکزی و زاگرس جنوبی در فصل سرد سال اقدام‌هایی بیش از تعهد برای تولید پایدار گاز طبیعی داشتند، درباره طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار کرد: امروز بازدید ویژه‌ای از طرح‌های ضربتی افزایش تولید گاز مجموعه نفت مرکزی داشتیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تصریح کرد: قرار است با توسعه میدان‌های دی و آغار در استان فارس و در شهرستان فیروزآباد ظرفیت تولید گاز را افزایش دهیم که در مرحله نخست با افزایش زودهنگام از میدان دی با ۳ میلیون مترمکعب در روز و آغار با ۴ میلیون مترمکعب در روز (در مجموع روزانه ۷ میلیون مترمکعب) تا سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

حیدری افزود: در مرحله دوم هم این ظرفیت در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب در روز از میدان‌های دی و آغار افزوده می‌شود که برای پالایش این مقدار، نیاز به توسعه پالایشگاه فراشبند است، در حال مذاکره با شرکت‌های داخلی و سرمایه‌گذار برای امضای قرارداد آن هستیم که حدود ۱۷۷ میلیون دلار هزینه می‌برد و تا چند ماه آینده به قرارداد می‌رسد و افزایش تولید گاز و اشتغال‌آفرینی در منطقه را در پی دارد.

وی یادآور شد: توسعه کامل میدان‌های دی و آغار و پالایشگاه فراشبند تا حدود ۳۶ ماه آینده تکمیل می‌شود که گام مهمی خواهد بود.

کد خبر 469048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =