برگزاری نشست‌های مشترک بین مقام‌های نفت و گاز ایران و ترکمنستان

هیئت ایرانی در دومین روز برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در کشور ترکمنستان در نشست‌های جداگانه‌ای با مدیران شرکت‌های ترکمن‌گاز، ترکمن‌نفت و ترکمن‌شیمی حضور یافت.

به گزارش شانا، هیئت ایرانی از وزارت نفت به سرپرستی وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزیر نفت در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر عشق‌آباد با حضور مدیرانی از شرکت‌های تابع وزارت نفت در نشست‌های جداگانه با هیئت‌های ترکمنی دیدار و گفت‌وگو کردند.

برگزاری نشست‌های مشترک بین مقام‌های نفت و گاز ایران و ترکمنستان

زیدی‌فرد در این نمایشگاه ضمن ضمن معرفی توانمندی شرکت‌های ایرانی در صنعت نفت، بر توسعه و همکاری بین دو کشور تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به ساخت بیش از ۷۰ درصد تجهیزات و قطعات ایرانی در پروژه‌های نفتی خواستار همکاری در تأمین تجهیزات مورد نیاز صنایع نفتی ترکمنستان شد.

معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزیر نفت آمادگی صنعت نفت ایران برای احداث پالایشگاه، توسعه میدان‌های نفتی و گازی و تأمین قطعات و تجهیزات باکیفیت رقابتی و قیمت مناسب را به طرف‌های ترکمنی اعلام و از مسئولان نفت و گاز کشور ترکمنستان به‌منظور بازدید از توانمندی‌های صنایع و پروژه‌های صنعت نفت ایران دعوت کرد.

معاون ترکمن‌گاز هم ضمن استقبال از حضور شرکت‌های ایرانی به‌ویژه وزارت نفت در این نمایشگاه اظهار امیدواری کرد تا همکاری دو کشور دوست و برادر ترکمنستان و ایران توسعه یابد.

معاون شرکت ترکمن‌نفت نیز در نشست دیگری گفت: هیچ شکی در توانمندی و ظرفیت صنعت نفت ایران نیست و خوشحال می‌شویم که در آینده نزدیک نام شرکت‌های بیشتری از ایران را در کشور ترکمنستان ببینیم.

معاون کمیسیون ترکمن‌شیمی هم ضمن معرفی فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: پیشنهادهای بسیار خوبی مطرح شده و تمایل داریم همکاری‌ها به نفع دو کشور انجام شود.

در پایان نیز مقرر شد طرف‌های ترکمنی فهرستی از تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت خود را از طریق مراجع دیپلماتیک ارائه کنند تا نسبت به تأمین آنها توسط طرف ایرانی اقدام شود.

به گزارش شانا، چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران ۲۶ تا ۲۸ بهمن‌ماه (۱۵ تا ۲۸ فوریه) در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شد.

کد خبر 469148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =