صادرات گاز مایع، پروپان و بوتان در پارس جنوبی شتاب می‌گیرد

مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه مقدمات تجهیز اسکله صادراتی گاز مایع (ال‌پی‌جی) ویژه شرکت ملی گاز ایران در پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفته است، اعلام کرد که با تکمیل آن، صادرات گاز مایع، پروپان و بوتان در این مجموعه شتاب می‌گیرد.

به گزارش شانا، سیدمهدی شفیعی مطهر در این باره گفت: با حضور گروه مدیران و کارشناسان شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، انجام مقدمات تجهیز اسکله صادراتی محصولات گاز مایع (ال‌پی‌جی)، پروپان و بوتان ویژه شرکت ملی گاز ایران در منطقه پارس جنوبی بررسی شد. 

وی افزود: در بازدید میدانی و نشست تخصصی که نماینده ویژه مدیریت امور بین‌الملل، کارشناسان منطقه ویژه و شرکت پتروشیمی نیز حضور داشتند، مهم‌ترین راه‌کارها و موارد تخصصی برای آغاز تجهیز اسکله صادراتی شرکت ملی گاز ارائه و بررسی شد. 

مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: موارد امکان‌سنجی و نقشه راه تجهیز و احداث خط لوله جدید ال‌پی‌جی، همسو با صادرات به‌موقع محصولات و کاهش مدت زمان در پهلوگیری و بارگیری کشتی توسط مدیریت مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی ارائه و تدوین شد.

شفیعی یادآور شد: با سرعت بخشیدن به عملیات تجهیز این اسکله صادراتی، صادرات محصولات راهبردی مجتمع گاز پارس جنوبی در آینده نزدیک شتاب خواهد گرفت و شکوفایی اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 469360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =