۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
  • کد خبر: 469582
فروش نفت روسیه به لهستان متوقف شد

پالایشگاه پی‌کی‌ان اورلن لهستان اعلام کرد روسیه انتقال نفت به لهستان با خط لوله دروژبا را متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ورشو، دانیل اوبایتک، مدیرعامل شرکت پالایشگر اورلن روز شنبه (ششم اسفندماه) گفت: روسیه عرضه نفت به لهستان با خط لوله دروژبا را متوقف کرده است و پالایشگاه اورلن از منابع دیگر برای رفع این محدودیت استفاده خواهد کرد.

توقف عرضه نفت روسیه به لهستان با خط لوله که از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کرمیلن پس از تنش‌های مسکو - کی‌یف مستثنا شده است یک روز پس از تحویل نخستین محموله تانک‌های لئوپارد ازسوی ورشو به اوکراین رخ داد.

مدیرعامل اورلن در توییتر نوشت: روسیه عرضه به لهستان را متوقف کرده است و ما برای آن آماده‌ایم، تنها 10 درصد نفت خام مورد نیاز ما از روسیه می‌آید و ما آن را با نفت از منابع دیگر جایگزین می‌کنیم.

اورلن اعلام کرد که می‌تواند پالایشگاه‌های خود را به‌طور کامل با محموله‌های نفت دریایی تأمین کند و توقف عرضه نفت روسیه با خط لوله تأثیری بر تحویل بنزین و گازوئیل به مشتریانش نخواهد داشت.

اورلن از ماه فوریه پس از پایان قرارداد با روسنفت روسیه بر اساس قراردادی با شرکت نفت و گاز طبیعی تاتنفت، محموله‌های نفتی خود را دریافت می‌کند.

توقف عرضه پس از آن اتفاق افتاد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، یک سال پس از آغاز تنش‌های روسیه و اوکراین، از ورشو و کی‌یف به‌منظور نشان دادن حمایت از اوکراین بازدید کرد.

اتحادیه اروپا روز جمعه (پنجم اسفندماه) با بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کرد.

کد خبر 469582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =