مورگان استنلی پیش‌بینی تقاضای نفت را افزایش داد

بانک آمریکایی مورگان استنلی در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی درباره رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۳ میلادی را نسبت به برآورد پیشین حدود ۳۶ درصد افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک مورگان استنلی در تازه‌ترین گزارش خود با اشاره به شتاب فزاینده در بازگشایی مرزهای چین و در پی آن کاهش محدودیت‌های ناشی از سیاست به صفر رساندن موارد ابتلا به ویروس عالم‌گیر کرونا و در عین حال احیای سفرهای هوایی پیش‌بینی درباره رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی را حدود ۳۶ درصد افزایش داد، اما افزایش عرضه بیش از حد انتظار از سوی روسیه را عاملی جبران‌کننده برشمرده است.

مورگان استنلی در یادداشتی آورده است که انتظار می‌رود مصرف کنونی جهانی نفت در مقایسه با برآورد پیشین این بانک روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه افزایش یابد.

بر اساس اعلام این بانک آمریکایی، شاخص‌های اقتصادی برگرفته از تحرک اقتصادی در چین مانند ازدحام، به‌طور پیوسته در حال افزایش است، در حالی که برنامه‌های پرواز چشم‌انداز تقاضای سوخت جت را تقویت کرده است.

تحلیلگران مورگان استنلی نوشتند: عرضه روسیه قوی‌تر از حد انتظار بوده است و کاهشی کمتر از آنچه در نیمه دوم سال پیش‌بینی می‌شد رخ خواهد داد، به‌طوری که  پیش‌بینی قیمت نفت برنت برای دوره مورد بررسی به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه رسید، در حالی که پیش‌تر ۱۰۰ تا ۱۱۰ دلار برآورد شده بود.

این بانک آمریکایی با اشاره به چشم‌انداز تولید روسیه گفت: ما پیش‌تر کاهش روزانه یک میلیون بشکه را در سال ۲۰۲۳ نسبت به پارسال برآورد کرده بوددیم که این پیش‌بینی را به ۴۰۰ هزار بشکه کاهش در روز رساندیم.

در اوایل ماه فوریه، بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در سال ۲۰۲۳ میلادی را کاهش و برآوردهایش درباره عرضه جهانی نفت را برای سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ افزایش داد و روسیه، قزاقستان و ایالات متحده آمریکا قابل توجه‌ترین تولیدکنندگان برای تعدیل‌ افزایشی بودند.

گلدمن ساکس اعلام کرد افزایش روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تقاضای چین در سال جاری میلادی، بازارهای نفت را در ماه ژوئن با کمبود عرضه دوباره روبه‌رو کرد.

با این حال، انتظارها درباره کاهش عرضه جهانی و افزایش تقاضا از سوی چین، از ضعف کلی قیمت‌ها جلوگیری کرد.

کد خبر 469652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =