توزیع بیش از ۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه زاهدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان از توزیع بیش از ۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت‌گاز، نفت سفید و نفت‌کوره در سطح منطقه زاهدان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، قربانعلی مردانی در این باره گفت: این مقدار فرآورده از طریق نفتکش‌های جاده‌پیما و مخزن‌دارهای ریلی از مناطق هرمزگان، کرمان، چابهار، تربت‌حیدریه، مشهد، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد و سایر مبادی کشور تأمین و به منطقه زاهدان منتقل و توزیع شده است.

وی با اشاره به برودت هوا در ماه‌های گذشته و مصرف فرآورده‌های نفتی مایع به جای گاز طبیعی که به‌دلیل افت فشار گاز در کشور به‌وجود آمد و سبب ناترازی مصرف فرآورده‌های نفتی شد، افزود: با توجه به وضعیت تولید و مصرف سوخت در کشور، تأمین این حجم وسیع فرآورده در استان حاصل تلاش‌های جهادی کارکنان منطقه، کارکنان ستاد تهران و مناطق تأمین بود که شایسته قدردانی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان همچنین از افزایش ۶ درصدی فرآورده‌های نفتی توزیع‌شده در ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و اظهار کرد: این فرآورده‌ها شامل ۹۴۱ میلیون لیتر بنزین، ۹۴۵ میلیون لیتر نفت‌گاز غیرنیروگاهی، ۲۷۰ میلیون لیتر نفت سفید و ۲۵۵ میلیون لیتر نفت‌کوره است که در نواحی زاهدان، زابل، خاش و سراوان توزیع شده است.

مردانی با هشدار نسبت به افزایش نامتعارف مصرف بنزین در سطح منطقه به‌دلیل فروش سهمیه کارت‌های سوخت گفت: مصرف بنزین منطقه در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ درصد افزایش یافته است که این درصد افزایش در برخی نواحی از جمله ناحیه زابل تا ۴۲ درصد به ثبت رسیده است.

وی در تشریح اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور تأمین و توزیع به‌موقع فرآورده‌های نفتی و پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت افزود: ایجاد زیرساخت انتقال نفت سفید از طریق ریل از هرمزگان به زاهدان، جذب و به کارگیری نفتکش‌های نو، افزایش تعداد کشنده‌های گاز مایع، افزایش سهمیه فرآورده‌های نفتی منطقه و پیگیری ساخت جایگاه‌های جدید عرضه فرآورده‌های نفتی و سی‌ان‌جی از جمله اقدام‌های انجام‌شده پیرامون مدیریت تأمین و توزیع سوخت است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به دلایل متعدد افزایش مصرف سوخت و قاچاق فرآورده‌های نفتی در استان اظهار کرد: مبارزه با قاچاق سوخت نیاز به عزم ملی و استانی دارد و همکاری سازمان‌های متولی و نظارتی در این خصوص و سیاست‌گذاری دولت در حفظ و صیانت از فرآورده‌های نفتی لازمه برخورداری از وضع مطلوب در توزیع و مصرف فرآورده‌های نفتی است.

مردانی بررسی تراکنش کارت‌های سوخت، نصب سامانه دوربین پلاک‌خوان در جایگاه‌های عرضه سوخت، کنترل تصاویر دوربین‌های مداربسته، نظارت‌های میدانی، اطلاع‌رسانی تبلیغات محیطی، شناسایی و ابطال ۱۲ هزار کارت سوخت متخلف، اجرای طرح کدینگ کارت سوخت و نصب سامانه‌های سیپاد و سپهتن روی کامیون‌های درون‌شهری و جاده‌ای را برخی از اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور پیشگیری از عرضه خارج شبکه و صیانت از فرآورده‌های نفتی برشمرد.

کد خبر 469657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =