همایش ملی ایمنی و بازرسی کار در صنعت حفاری برگزار می‌شود

همایش تخصصی با عنوان بازرسی و ایمنی در صنعت حفاری با رویکرد صیانت از نیروی انسانی برای نخستین بار از سوی شرکت ملی حفاری ایران با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، فرزین کاوش، مدیر اچ‌اس‌ئی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این شرکت روز دوشنبه (هفتم، اسفندماه) گفت: این همایش به‌منظور فرهنگ‌سازی، شناخت فرآیندها، بررسی راهکارها و چالش‌ها و اجرای نظام‌نامه ایمنی در صنعت نفت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۰ و ۱۱ اسفندماه) این هفته در اهواز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست جمعی از مقام‌های کشوری و استانی، مدیران اداره‌های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و دیگر استان‌ها و مدیران و متخصصان صنعت نفت و حفاری در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست و آموزش و تجهیز نیروی انسانی حضور دارند، افزود: محورهای کار همایش مشتمل بر معرفی شرکت، پیاده‌سازی سامانه مدیریت یکپارچه (IMS)، ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای است.

مدیر اچ‌اس‌ئی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: آشنایی با مخاطرات دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری و خدمات جانبی، انواع خطر و ریسک بالا در صنعت حفاری، اشتراک‌گذاری تجارب پیاده‌سازی ‌و یکپارچه‌سازی سامانه‌های  مدیریت کیفیت، ایمنی و بهداشت‌ حرفه‌ای و مدیریت زیست محیطی از نکات مورد توجه  در همایش است.

کاوش همچنین آشنایی با فرآیندهای مدیریت ریسک‌های ایمنی، بهداشتی و مدیریت جنبه‌های زیست محیطی، اشتراک‌گذاری تجربیات اچ‌اس‌ئی، فعالیت‌های حوزه پیمانکاری، انواع شرایط اضطراری خاص صنعت حفاری نظیر فوران چاه، نشت گاز سمی سولفید هیدروژن (H2S)، تبادل تجربه‌های مهار فوران چاه‌های نفت و گاز و راهکارهای مقابله با این بحران‌ها و تحلیل حوادث به‌منظور تجربه‌اندوزی و ترویج ایمنی و آموزش اچ‌اس‌ئی را از دیگر سرفصل‌های همایش برشمرد.

وی گفت: معرفی تجهیزات و ابزارهای جدید ایمنی و خاص صنعت حفاری، آشنایی با خدمات خاص ایمنی در محل چاه‌های نفت و گاز، بررسی عوامل زیان‌آور محیط کار دستگاه‌های حفاری از جمله مواد شیمیایی، عوامل فیزیکی و راه‌های کنترل این مخاطرات، طرح برنامه‌های مستمر پایش سلامت کارکنان و اهمیت اجرایی کردن آیین‌نامه‌های حفاظت و بهداشت کار و آیین‌نامه مشاغل سخت  و ‌زیان‌آور از نکاتی است که در مباحث محورهای همایش مطرح می‌شود.

مدیر اچ‌اس‌ئی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: برگزاری کارگاه تخصصی ایمنی در صنعت حفاری، بررسی قوانین حوزه کار از سوی کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و بازدید از دستگاه حفاری و آشنایی با عملیات حفاری و خدمات جانبی دیگر، جزو برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این همایش دو روزه به‌شمار می‌آید.

کد خبر 469660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =