قیمت خوراک نیروگاه‌های تولید برق در سال ۱۴۰۲ تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تعیین نرخ خوراک نیروگاه‌های تولید برق در سال ۱۴۰۲، مقرر کردند گاز طبیعی و سوخت مایع تحویلی به این نیروگاه‌ها با نرخ ۹۵ درصد میانگین وزنی قیمت صادراتی و وارداتی در هر ماه محاسبه شود.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، نهم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با الحاق دو بند پیشنهادی به تبصره (۱۵) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی این پیشنهاد آمده است: در اجرای ماده ۱۰ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق و به‌منظور ارتقای بازدهی نیروگاه‌ها و جلوگیری از قاچاق سوخت، وزارت نفت مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۲ از طریق شرکت‌های ذی‌ربط خود، گاز طبیعی و سوخت مایع تحویلی به نیروگاه‌های تولید برق را با نرخ ۹۵ درصد متوسط وزنی بهای صادراتی و وارداتی این حامل‌ها در هر ماه شمسی محاسبه و ۱۰۰ درصد منابع ریالی حاصل از افزایش قیمت این حامل‌ها را برای همان نیروگاه تولید برق به‌عنوان یارانه ارتقای فناوری و بازدهی منظور و اعمال حساب کند.

همچنین در بند الحاقی دیگری در این باره آمده است: در صورت ارتقای اشتراک و انشعاب مشترکان برق، چنانچه تجهیزات و تأسیسات ازسوی مشترک تهیه شده باشد و تجهیزات نو نیز ازسوی مشترک تأمین شود، تجهیزات پیشین یادشده متعلق به دولت نخواهد بود.

کد خبر 469713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =