اهتمام کامل صنعت نفت و صندوق‌ها برای افزایش سطح رفاه بازنشستگان

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: تا آنجا که در توانمان باشد تلاش می‌کنیم با نگاهی مثبت، درخواست بازنشستگان و بازماندگان را اجرایی کنیم؛ زیرا افزایش سطح رفاه و آسایش بازنشستگان هدف حرفه‌ای و خواست قلبی هم خانواده صنعت نفت و صندوق‌هاست.

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات، روز دوشنبه (هشتم اسفندماه) در نشست با اعضای هیئت اجرایی کانون‌های بازنشستگان صنعت نفت اظهار کرد: راهبرد روشن و قاطع صندوق‌ها حمایت و تقویت کانون‌هاست.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اساسی کانون‌ها، پشتیبانی و صیانت از صندوق‌ها به‌عنوان پشتیبان خانواده بازنشستگان و شاغلان صنعت نفت است، افزود: ازاین‌رو لزوم پشتیبانی و صیانت کانون‌ها از فعالیت‌های صندوق‌ها در کوتاه مدت و بلندمدت به نفع شاغلان و بازنشستگان است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ادامه داد: یکی از راهکارهای تقویت کانون‌ها، افزایش اعضای آنهاست؛ این موضوع با توسعه فعالیت‌های کانون‌ها محقق خواهد شد، صندوق‌ها نیز در زمینه‌سازی برای تحقق این هدف کوتاهی نخواهد نکرد.

بیات با اشاره به موارد مطرح‌شده از سوی اعضای هیئت اجرایی، تصریح کرد: تا آنجا که در توانمان باشد تلاش می‌کنیم با نگاهی مثبت، درخواست‌ها را اجرایی کنیم؛ زیرا افزایش سطح رفاه و آسایش عزیزان بازنشسته هدف حرفه‌ای و خواست قلبی ماست؛ بنابراین این اطمینان را خواهیم داد که از هیچ تلاشی برای پیشکسوتان دریغ نکنیم؛ در این مسیر، نقش یکایک رؤسای کانون‌ها و اعضای هیئت اجرایی آنها برجسته و تأثیرگذار است.

وی به‌عنوان نمونه، به موضوع بازنشستگان کد ۲۳ که مورد توجه اعضای هیئت اجرایی نیز بود اشاره کرد و گفت: فارغ از مبحث بیمه‌ای و اینکه در آن زمان به درخواست شخصی بازنشسته شده‌اند، تصریح می‌کنم که مشکل کنونی، مشکل ما هم هست و در این مدت، برای تقویت بنیه مالی این گروه از بازنشستگان، گفت‌وگوهای فراوانی انجام شده و پیگیری برای بهبود شرایط این عزیزان از دغدغه‌های ما و کانون‌هاست.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به موضوع طرح مسکن اشاره کرد و افزود: صندوق‌ها مجری است و چارچوب طرح مسکن در شورای طرح مسکن صنعت نفت مشخص می‌شود؛ در تلاش هستیم برای بازماندگان نیز تسهیلات طرح مسکن راه‌اندازی شود؛ همچنین همکاران از شرکت‌های واگذارشده، برای ذی‌نفعان پیگیر هستند.

بیات درباره همسان‌سازی گفت: آمار و ارقام بخش مطالعات و بیمه‌ای صندوق‌ها مؤید آن است که این امر در طول سال‌های گذشته در عمل انجام شده است اما نکته حائز اهمیت واقعیت نظام بیمه‌ای است زیرا شرعاً و طبق نظام بیمه‌ای نمی‌شود مقدار و نسبت‌های کسور پرداختی به صندوق‌ها را نادیده گرفت؛ توجه به نسبت‌های کسورات پرداختی، قانون حاکم بر نظام بیمه‌ای صندوق‌هاست.

وی درباره موضوع درمان اظهار کرد: فرآیند کاهش مدت زمان بازپرداخت هزینه‌های درمانی روند مناسبی دارد و در طول یکسال گذشته، همکاران به‌صورت شبانه‌روز به این مهم پرداخته‌اند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت افزود: در حوزه تعرفه‌ها و کمک‌هزینه‌ها با وجود آنکه معتقد هستیم برخی بازپرداخت‌ها با واقعیت بازار هم‌خوانی ندارد اما باید تصریح کنیم که این پرداخت‌ها مطابق مجوزهای مراجع ذی‌صلاح از جمله وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود. معاونت درمان صندوق‌ها موارد مشخصی را در حد مقدورات پیگیری می‌کند.

بیات درباره بیمه فرزندان ذکور بیان کرد: برخی مسائل حقیقتاً کارفرمایی است و صندوق‌ها نیز جز پیگیری از کارفرمایان راهکار دیگری برای آن نمی‌شناسد؛ این مورد هم در حال پیگیری است.

وی درباره ورزش و گردشگری بازنشستگان، تأکید کرد: پیشنهاد ارائه شده در این نشست، مورد تأیید و تأکید است و به‌طور حتم باید گشایش‌هایی در این زمینه در بخش مربوطه در صندوق‌ها روی دهد. ورزش و گردشگری سبب نشاط و شادابی زندگی دوره بازنشستگی است و باید تقویت شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در پاسخ به پرسش یکی از اعضای هیئت‌ اجرایی کانون‌ها گفت: تا پایان سال، پرداخت یک نوبت کمک معیشت مدنظر است که پس از تصویب نهایی رقم آن اعلام خواهد شد زیرا در حوزه پرداختی‌ها پس از تصویب نهایی می‌توان با قطعیت سخن گفت.

دستورعمل تعاملات با کانون‌ها، تسری فوق‌العاده تخصصی قبل از تاریخ سال ۹۱، تسری افزایش مبلغ ۵۰۰ هزارتومانی در جدول حقوق سال ۹۳، متناسب‌سازی، تعرفه‌های پزشکی، ماده ۱۰، ایثارگران، صورت‌جلسه نشست‌های کانون‌ها، از دیگر محورهای گفت‌وگوها این نشست بود؛ همچنین مقرر شد پاسخ پرسش‌های دوازده‌گانه هیئت اجرایی کانون‌ها در این نشست به‌صورت کتبی در اختیار دبیر کانون‌ها قرار گیرد.

کد خبر 469775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =