شرکت مادرتخصصی دانش‌بنیان در گروه اقتصادی صندوق‌ بازنشستگی نفت راه‌اندازی ‌می‌شود

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: ویژگی‌های اقتصادی و پایداری شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش این گروه از شرکت‌ها در کسب درآمد پایدار، سبب شد با نظر خبرگان سرمایه‌گذاری در گروه اقتصادی صندوق‌ها، شرکت مادرتخصصی دانش‌بنیان تشکیل شود.

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات در چهل‌وپنجمین نشست شورای عالی پروژه‌ها گفت: تشکیل شرکت مادر و دانش‌بنیان گروه اقتصادی صندوق‌ها در زیرمجموعه «شرکت سرمایه‌گذاری اهداف» تصویب شده است.

وی با اشاره به مزیت‌های اقتصادی و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید و درآمد پایدار گفت: هدف نخست کارهای سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای گروه اقتصادی صندوق‌ها، کسب درآمد برای انجام و استمرار تعهدهای قانونی در قبال ذی‌نفعان است از این رو پایداری درآمد در شرکت‌های دانش‌بنیان، متخصصان سرمایه‌گذاری گروه اقتصادی صندوق‌ها را به تشکیل شرکتی تخصصی در حوزه دانش‌بنیان‌ها سوق داده است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها گفت: یکی از کارهای این شرکت دریافت ایده‌ها، تبدیل آنها به محصول و کسب درآمد است، از این رو چنین شرکتی در تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری صندوق نفت نقشی بسزا ایفا خواهد کرد.

دانش‌بنیان‌ها برای راهبرد خلق منابع پایدار صندوق‌ها بسیار بااهمیت است

بیات افزود: در سال ۱۴۰۱ فقط در یک گروه تولیدی از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت بیش از ۸۰ کالا برای بار اول ساخته شد، بنابراین روند حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان را ادامه می‌دهیم و مصوب کردیم شرکتی تشکیل شود که مسئولیت حمایت از دانش‌بنیان‌ها را به‌عهده بگیرد، ایده‌ها را به هم برساند و آنهایی را که توجیه اقتصادی مناسبی دارند برای سرمایه‌گذاری معرفی کند. با این اقدام، ایده‌هایی که بر مبنای دانش ارائه می‌شوند، تجاری‌سازی خواهند شد. این اقدام افزون بر تأمین نیاز صنعت نفت، باعث دوام در بازار نیز می‌شود، زیرا باید با سرعت فناوری پیش برویم تا سهم خود را از بازار حفظ کنیم. از این‌ رو تقویت و توسعه دانش‌بنیان‌ها برای راهبرد خلق منابع پایدار صندوق‌ها بسیار بااهمیت است.

وی با بیان اینکه نسخه درمان اقتصاد کشور، تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و تولیدی است، تصریح کرد: مسیر آبادانی کشور، تغییر رویکرد اقتصادی و فرهنگی است، در پرتو رویکرد «ما می‌توانیم» و تحول اقتصادی، دیگر کسی نخواهد توانست مانع بالندگی کشور شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها اظهار کرد: «شرکت گسترش شیرسازی»، «توس‌پیوند»، «وتکو»، «پارس پنگان» و «شرکت دانش‌بنیان کنترل گاز اکباتان» و «شرکت EIDE» نیز از دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی گروه اقتصادی صندوق‌ها هستند که پارسال مورد توجه و حمایت قرار گرفته‌اند و خوشبختانه دستاوردهای مطلوبی داشته‌اند.

کد خبر 471524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =