۹۳ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی برای کارکنان شرکت ملی حفاری برگزار شد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: امسال ۹۳ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی در قالب ۲۲ عنوان برای کارکنان شرکت در سطوح مختلف برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی روز چهارشنبه (۱۰ اسفندماه) در آیین آغاز به‌کار نخستین همایش ملی ایمنی و بازرسی در صنعت حفاری در این باره اظهار کرد: این آموزش‌ها در قالب آموزش حین کار، ایمنی سه‌گانه و صلاحیت ایمنی پیمانکاران تشکیل شد.

وی موضوع آموزش را در رأس برنامه‌های مرتبط با صیانت از نیروی انسانی مطرح و اظهار کرد: این شرکت بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز آموزشی را در سطح صنعت نفت دارد و با توجه به برخورداری از اساتید و متخصصان باتجربه توانایی ارائه خدمات آموزشی به دیگر شرکت‌های داخلی و خارجی را داراست.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری گفت: در این ارتباط تنها به مرکز آموزش موجود بسنده نشده و برای کارکنان آموزش کارگاهی و حین کار و نیز ارائه خدمات آموزشی تخصصی مستمر برنامه‌ریزی شده است.

گلپایگانی تأمین تجهیزات ایمنی بر روی دستگاه‌های حفاری را از نکات مهم برای حفظ سلامت کارکنان عنوان و تأمین و اختصاص ۳۷ دستگاه آمبولانس به دکل‌های حفاری در سال ۱۴۰۱ را یادآور شد و افزود: تأمین آمبولانس‌های جدید و جایگزین برای همه دکل‌های حفاری در سال آتی نیز در دستور کار است. ‌

وی به حضور ۱۵۰ افسر ایمنی برای نظارت بر اجرای دقیق مقررات و دستورعمل‌های ایمنی در موقعیت استقرار دستگاه‌های حفاری اشاره و تأکید بر اول ایمنی و بعد کار را از نکات مهم‌ در توجه به صیانت از نیروی انسانی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری با تشریح تاریخچه تأسیس شرکت به‌عنوان نخستین نهاد اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: این شرکت هم‌اکنون بزرگ‌ترین ناوگان حفاری و تجهیزات خدمات فنی در منطقه را دارد و با بهره‌مندی از ظرفیت بالقوه و بالفعل، بخش عمده خدمات حفاری در کشور را عهده‌دار است و به‌عنوان یک شرکت بالادستی نقش محوری در فرآیند تولید نفت و گاز ایفا می‌کند.

گلپایگانی توضیح داد: صنعت راهبردی حفاری به لحاظ ماهیت کار در ردیف صنایع با ریسک بالا و پرخطر است و استانداردهای خاص ایمنی را در سطح بین‌المللی دارد که الزاماً باید با دقت اجرا تا مخاطرات حین کار نظیر نشت گاز و فوران‌ها و سقوط از ارتفاع و ... به حداقل ممکن برسد و قوانین ایمنی به نحو مطلوب اعمال شود. ‌

وی گفت: به همین منظور ۳۷ درصد دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی در شرکت به مبحث ایمنی اختصاص و درباره فرهنگ و زمینه‌سازی، تلاش مضاعفی صورت پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری با قدردانی از همکاری تنگاتنگ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان و همکاران ایشان در حسن توجه به این شرکت، افزود: تدوین آیین‌نامه انضباطی تشویقی نیروهای تابع قانون کار که در مرحله تصویب نهایی است، ایجاد کمیته‌های انضباطی در سال جاری و... از مواردی است که در تعامل میان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و این شرکت اجرا یا در مراحل اجرایی است.

گلپایگانی اصلاح نظام جبران خدمات، طرح طبقه‌بندی مشاغل پیمانکاری، ساماندهی نیروهای ارکان ثالث و تبدیل پیمان کارکنان غیرمستمر پروژه‌ای به مستمر غیر پروژه‌ای را از اقدامات به عمل آمده در جهت رضایتمندی و ایجاد انگیزش کارکنان و بهره‌وری شرکت برشمرد که در طی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تحقق یافت.

وی بیان کرد: پیاده‌سازی سامانه مدیریت (IMS) استقرار سیستم‌های مدیریت‌ کیفیت، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست و دریافت گواهینامه‌های مربوط و کاربست ضوابط استاندارد و رضایتمندی کارکنان از نکات مهمی است که مورد اهتمام ویژه قرار دارد.

کد خبر 469788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =